چین هواپیمای فضایی می سازد

یک شرکت چینی ادعا می کند مشغول ساخت یک هواپیمای فضایی چندبار مصرف و مشابه هواپیمای مرموزX-۳۷B آمریکا است. X-۳۷B همراه یک موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب می شود، اما نمونه چینی زیر بال های یک هواپیمای بزرگ به آسمان ارسال می شود.

هنوز مشخص نیست طراحی هواپیمای چینی تا حد پیش رفته است یا این هواپیما چه زمان برای نخستین بار به پرواز در می آید. برخی ناظران معتقدند X-۳۷B احتمالا یک اسلحه با قابلیت دستکاری  ماهواره های دشمن است. اگر این امر صحت داشته باشد، هواپیمای فضایی چین نیز یک تهدید نظامی به حساب می آید.  اما در واقع X-۳۷B یک هواپیمای آزمایشی است که هم اکنون  ماموریت اصلی آن انجام آزمایش های کوچک است.

تلویزیون دولتی چین نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی اخباری درباره طرح اولیه این هواپیمای فضایی منتشر کرد. تصویر همراه این گزارش نشان دهنده یک هواپیمای عظیم دو موتوره است که هواپیمای فضایی تک موتوره را به ارتفاع بالا می برد.

در مرحله بعد هواپیمای فضایی با کمک تک موتور موشک خود به مدار زمین می رود تا بتواند ماهواره های کوچک را در فضا قرار دهد.این هواپیمای فضایی مانند یک هواپیمای عادی به زمین بر می گردد و فرود می آید.

طبق اخبار منتشر شده این هواپیما احتمالا در ۲۰۳۰ میلادی آماده ارسال به مدار زمین باشد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا