نکاتی درباره عینک هوشمند آمازون که نمی دانید

شرکت آمازون اخیرا از عینک‌های هوشمند خود که در ظاهر همانند عینک‌های معمولی است، رونمایی کرده است. شاید برایتان سوال شود که پس قابلیت عینک‌های هوشمند مذکور چیست که در پاسخ می‌گوییم یکی از تفاوت این عینک‌ها این است که در قاب این عینک‌ها چهار بلندگوی کوچک و دو میکروفن پرتویی تعبیه شده‌اند. این تنظیمات به کاربران اجازه می‌دهد تا وقتی خارج از خانه یا محل کار خود هستند با دستیار صوتی هوشمند آمازون(الکسا) در ارتباط باشند و کارهایی را که مایلند در نبود آنها انجام شود مانند روشن یا خاموش کردن چراغ، تنظیم برنامه‌ها یا کارهای دیگر را انجام دهند. علاوه بر آن کابران می‌توانند همانند عینک‌های دیگر عدسی(لنز) آن را نیز پس از مراجعه به چشم پزشک عوض کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب عینک هوشمند آمازون این است که کاربران می‌توانند توسط آن به گوشی خود نیز متصل شوند. کاربران برای انجام این کار تنها می‌بایست با کشیدن یک صفحه لمسی که در قسمت سمت راست فرم عینک قرار دارد اعلان‌های تلفن همراه خود را بشنوند. آمازون از این قابلیت با عنوان فیلتر "وی.آی.پی"(VIP filter) یاد کرده است زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرند مایلند اعلان‌های کدام برنامه‌ها را از روی عینک خود بشنوند. این محصول اکنون در مرحله پیش سفارش است و کاربران می‌توانند این محصول را با قیمت ۱۷۹ دلار سفارش دهند.

اما چند نکته درباره این عینک وجود دارد که ممکن است ندانید و آنها این هستند که:

1. این عینک‌ها در حال حاضر تنها می‌توانند به گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید متصل شوند و سیستم آن، گوشی‌های دارای سیستم عامل آی.او.اس را پشتیبانی نمی‌کند.

2. شاید با دیدن قابلیت‌هایی که درون این عینک تعبیه شده‌اند تصور کنید وزن آن از دیگر عینک‌ها سنگین‌تر است اما چنین نیست چرا که وزن آن تنها ۳۱ گرم است.

3. بر خلاف "گوگل گلس" عینک هوشمند آمازون مجهز به نمایشگر "هاد" نیست. هاد(HUD) نمایشگری فرانما است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد. گوگل گلس عینکی است که توسط گوگل طراحی شده است. در نسخه جدید "گوگل گلس" طراحی جدید، دوربین، پردازنده پیشرفته‌تر و همچنین بروزرسانی‌های دیگری انجام شده است. این عینک واقعیت افزوده برای مشتریان معمولی قابل دسترس نیست و افراد هدف آن کارکنان کارخانه‌ها و سایر مکان‌ها است.

4. طبق گفته آمازون، اپتومتریست‌ها قادر خواهند بود عدسی‌های جدیدی را در قاب‌های اکو فریمز قرار دهند. آمازون حتی یک کارت قابل چاپ با اطلاعات به کاربر می‌دهد که در مواقع لازم می‌توان آن را به چشم پزشک داد تا راحت‌تر عدسی را تعویض کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا