برگزاری رویدادهای فناورانه با هدف توسعه بازار

در این مراسم، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه رسالت صندوق نوآوری در چنین رویدادهایی بزرگ کردن اقتصاد و بهم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌های بزرگ صنعتی است، گفت: بعد از هر رویداد فناورانه که در صندوق نوآوری برگزار شده، بازار شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کرده است.

علی وحدت عنوان کرد: در 6 سال گذشته ظرفیت حوزه فولاد دو برابر شده است که این تلاش مدیران و شرکت‌های این حوزه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه، در حوزه فولاد راه پیشرفت و توسعه باز است، گفت: حوزه فولاد زنجیره چندوجهی و گسترده‌ای دارد. از این رو، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

رفع نیاز شرکت‌های بزرگ در شرایط تحریم‌

در ادامه معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در گردهمایی فناورانه صنعت فولاد، با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین رویدادهایی رفع نیاز شرکت‌های بزرگ در شرایط تحریم‌هاست، گفت: از این رو، با ارائه تسهیلات لیزینگ با نرخ 9 درصد، سعی داریم مشکل نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان را رفع کنیم.

سیاوش ملکی فر افزود: در راستای تحقق این امر، صندوق نوآوری تا 70 درصد هزینه‌های دریافت استاندارها را به صورت بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه 820 فناور برای حضور در رویداد صنعت فولاد ثبت نام کرده‌اند، گفت: 110 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه جانبی که در حاشیه این رویداد برگزار می شود، حضور دارند و 11 شرکت بزرگ نیز نیازهای فناورانه خود را ارائه می‌دهند.

ملکی فر در پایان صحبت هایش تاکید کرد: از حضور شرکت‌های صنعت فولاد کشور در نمایشگاه‌های خارجی تا 70 درصد هزینه‌ها تا سقف 60 میلیون تومان حمایت بلاعوض خواهیم کرد.

اتصال شرکت‌های دانش بنیان به صنایع

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این گردهمایی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کاری که امروز انجام می‌شود حاکی از یک روح کلی است که به زودی بر کل دنیا حاکم می‌شود. چراکه، دنیا به سرعت در حال تغییر است و هوش مصنوعی می‌تواند به مشاغل سطح بالاتر کمک کند.

حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه در این رویداد همگرایی مشخصی بین بازیگران اصلی صنعت فولاد ایجاد خواهد شد، گفت: چنین رویدادهایی باعث می‌شود جوانان خلاق به ستون‌های تجارت و صنعت دسترسی پیدا کنند.

تبدیل تنگناهای موجود کشور به فرصت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های به‌کار نگرفته قانون معادن، می‌تواند موجب توسعه صنعت معدن شود، گفت: در این حوزه ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و این فعالیت در این راستا یکی از مصداق‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

سعید باستانی تاکید کرد: یکی از مشکلات کشور جداسازی علم و فناوری از صنعت است که باعث می‌شود نتوانیم از توان کشور در جهت توسعه استفاده کنیم.

صرفه جویی در مصرف آب، چالش‌ اصلی صنعت فولاد

در ادامه، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه، صنایع معدنی به دلیل ماهیتی که دارند در تحریم‌ها کمترین آسیب را دیدند و توانستند بخشی از نیاز کشور را تامین کنند، گفت: رشد 6.5 درصدی صنعت فولاد کشور تا پایان مرداد صحتی بر این ادعاست.

جعفر سرقینی ادامه داد: صنعت فولاد به دلیل تلاش شرکت‌های این حوزه بومی شده و جای کار بسیاری دارد. از این رو، کامل کردن زنجیره صنعت فولاد کشور یکی از برنامه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: لزومی ندارد شرکت‌های دانش بنیان حتما در تجهیزات ورود پیدا کنند بلکه از ورود آنها به مسائل جانبی این حوزه نیز حمایت می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این رویداد، نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت فولاد نیز افتتاح شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا