الکترونیکی شدن گزارش‌ ها و فرایندهای پرستاری

مریم حضرتی درباره الکترونیکی شدن گزارش‌ها و فرآیندهای پرستاری در بیمارستان‌ها افزود: نمی‌توان فقط گزارش‌ های پرستاری را الکترونیکی کرد، اما سایر بخش‌ها و گروه‌های درمانی در بیمارستان‌ها از کاغذ استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به دستور وزیر بهداشت باید هرچه زودتر سازمان الکترونیک در نظام سلامت به طور کامل مستقر شود که البته در این زمینه همه گروه‌ها در تلاش هستند.

معاون وزیر بهداشت به ایرنا گفت: قسمت عمده پرونده‌های بیماران مربوط به کارهایی است که پرستاران انجام می‌دهند و گزارش می‌نویسند. اگر این بخش از کار الکترونیکی شود، می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از کار پیش رفته است.

حضرتی افزود: در حال حاضر دو پایان نامه دکترای پرستاری در زمینه گزارش دهی الکترونیک پرستاران ارائه و دفاع شده است. همچنین طرح الکترونیکی شدن گزارش دهی پرستاران در بخش‌ های ویژه دو بیمارستان در کشور اجرایی شده تا مشکلات و ضعف‌های آن شناسایی و برطرف شود. البته این اقدامات باید با همکاری سایر معاونت‌ها مثل معاونت درمان پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره اعتباربخشی بیمارستانی نیز اظهار داشت: تمرکز معاونت پرستاری وزارت بهداشت در زمینه اعتباربخشی این است که به سمت الکترونیکی شدن گزارش‌های پرستاری حرکت کنیم تا پرستار فرصت بیشتری داشته باشد تا بر بالین بیمار حاضر شود.

وی درباره نسل چهارم اعتباربخشی بیمارستانی گفت: در جلسه‌های مربوط به تصمیم‌گیری درباره اعتباربخشی بیمارستانی، نماینده معاونت پرستاری حضور دارد و نظرهای پرستاران اعمال می‌شود. سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستانی نسبت به گذشته کاهش یافته و فشار کارهای نوشتاری نسبت به گذشته کمتر شده، اما هنوز اعتقاد داریم کارهای نوشتاری پرستاران زیاد است و باعث می‌شود که پرستاران از بالین بیمار دور شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا