اولین گوشی دنیا با نمایشگر ۱۸۰ درجه ای رونمایی شد

شرکت شیائومی(Xiaomi) گوشی جدیدی را رونمایی کرده است که شاید از تلاش‌های آن برای تهیه یک نمونه اولیه از گوشی تاشو ناشی می‌شود. این گوشی "می میکس آلفا"( Mi Mix Alpha) نام دارد و با داشتن نمایشگر ۱۸۰ درجه که به معنای واقعی کلمه دور تا دور گوشی پیچیده شده است، اولین گوشی دنیاست که تقریبا تمام سطح جلو و پشت آن پوشیده از نمایشگر است.

این شرکت فناوری مستقر در پکن می‌گوید نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی ۱۸۰.۶ درصد است! قسمت‌هایی که در این گوشی توسط نمایشگر پوشیده نشده‌اند تنها بالا و پایین آن و یک نوار در پشت گوشی است که دوربین پشت و حسگرها قرار گرفته‌اند. این قسمت‌ها از تیتانیوم هواپیما ساخته شده‌اند که از فولاد ضدزنگ سبک‌تر است.

در حالی که ویژگی توی چشم این گوشی صفحه نمایش ۱۸۰ درجه آن است، اما این گوشی یک ویژگی دیگر نیز دارد که شاید به همان اندازه جذاب باشد. "میم میکس آلفا" یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند با وضوح ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ پیکسل عکس بگیرد.

همچنین دارای یک دوربین فوق عریض(اولترا واید) ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو ۱.۵ سانتی‌متری و همچنین یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری دو برابری و فوکوس PD دوگانه است.

اما این گوشی دوربین جلو ندارد، چون به آن احتیاج ندارد و دوربین پشتی آن نقش دوربین جلو را هم بازی می‌کند. چرا که می‌توان گفت این گوشی با وجود نمایشگر ۱۸۰ درجه اصلا پشت و جلو ندارد.

یک نوار مشکی عمودی در پشت گوشی تعبیه شده که دوربین روی آن نصب شده است و باعث می‌شود صفحه پشتی کمی کوچکتر از نمایشگر جلویی باشد.

از آنجا که این گوشی تقریباً تمام صفحه است، دکمه‌های فیزیکی(به غیر از دکمه روشن و خاموش در بالا) ندارد و در عوض دارای کناره‌های حساس به فشار است.

اجزای دیگر این گوشی نیز از جمله حسگر اثر انگشت و فناوری آکوستیک که جایگزین هدفون معمولی و بلندگو است، در زیر صفحه نمایش پنهان هستند و مانند نسخه قبلی خود به نام "می میکس"(Mi Mix) از امواج مافوق صوت برای سنجش نزدیکی استفاده می‌کند.

داخل دستگاه یک تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ ، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه تعبیه شده است. این گوشی همچنین دارای باندهای رادیویی ۵G برای هر سه اپراتور اصلی در چین است و از یک باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۴۰ وات بهره می‌برد.

در حالی که ممکن است این گوشی مانند یک طرح مفهومی یا یک نمونه اولیه به نظر برسد، شیائومی می‌گوید در حال حاضر در حال تولید آن در تعداد پایین است و در ماه دسامبر آن را عرضه می‌کند. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا در همین زمان در خارج از چین نیز در دسترس خواهد بود یا خیر.

البته نباید از قیمت گزاف این گوشی غافل شد. "می میکس آلفا" ۱۹ هزار و ۹۹۹ یوان یعنی حدود ۲۸۱۰ دلار قیمت دارد و این یعنی حتی گران‌تر از "گلکسی فولد" سامسونگ است که اولین گوشی تاشوی دنیاست.

گذشته از اجزای سازنده، به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری بالای آن احتمالاً به دلیل پیچیدگی‌های مونتاژ این محصول باشد.

شیائومی همچنین گوشی جدید "می ۹ پرو ۵G"(Mi ۹ Pro ۵G) را معرفی کرده است که اولین گوشی جهان با قابلیت شارژ بی‌سیم سریع ۳۰ واتی است. این بدان معناست که شما می‌توانید ‌فقط طی ۶۹ دقیقه دستگاه را به صورت بی‌سیم ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

خیلی جالب است که این گوشی از شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن برای شارژ دستگاه‌های سازگار با Qi مانند هدفون استفاده کنید.

قیمت "می ۹ پرو" با رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی حدود ۵۲۰ دلار و با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی حدود ۶۰۵ دلار خواهد بود که اگر ارزان‌ترین نباشد، حداقل آن را به یکی از ارزان‌ترین پرچمداران ۵G تبدیل می‌کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا