حالت دارک مود به نسخه بتای اینستاگرام آمد

اینستاگرام یکی از جدیدترین برنامه‌هایی است که این قابلیت را برای کاربران فراهم کرده است. البته دارک مود فقط در اندروید ۱۰ فعال شده؛ آن هم در نسخه بتا. یعنی اگر نسخه ۱۱۴.۰.۰.۲۴ اینستاگرام را دانلود کنید، می‌توانید با پس‌زمینه سیاه به گشت و گذار در این شبکه اجتماعی بپردازید. این اتفاق جزو معدود دفعاتی است که اینستاگرام نسخه اندروید، در اضافه کردن قابلیت‌های جدید از نسخه iOS پیشی گرفته است.

با این حال اگر موفق شده‌اید که گوشی خود را به اندروید ۱۰ آپدیت کنید و دارک مود را هم فعال کرده‌اید، اگر اینستاگرام را باز کنید باید شاهد فعال شدن خودکار این حالت باشید. دارک مود اینستاگرام از پس‌زمینه کاملا سیاه استفاده می‌کند و مانند دیگر برنامه‌ها به رنگ خاکستری تیره یا سرمه‌ای بسنده‌ نکرده است. همچنین این قابلیت به صورت یک‌پارچه در تمام صفحات برنامه اجرا شده و کاربران می‌توانند در دایرکت‌ها و IGTV نیز از دارک مود بهره ببرند.

نکته جالب اما پشتیبانی این حالت از نایت مود گوشی‌های سامسونگ است. یعنی این قابلیت به نوعی با اندروید ۹ هم سازگار است. البته برای این کار باید کمی بیشتر زحمت بکشید و صرفا با فعال شدن دارک مود، این قابلیت در اینستاگرام فعال نمی‌شود. برای این منظور شما باید به پنجره «دولوپر» در تنظیمات گوشی خود رفته و حالت «نایت مود» را روی «همیشه روشن» قرار دهید.

با این حال به دلیل بتا بودن نسخه این برنامه، مشکلاتی هم وجود دارد که مهمترین و بزرگترین آن محو شدن نمایانگر ساعت و آنتن شبکه در بالای گوشی‌ است که انتظار می‌رود اینستاگرام به زودی این مشکلات را نیز برطرف کند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا