اعتراضات جهانی علیه اوضاع اقلیمی در حال چرخش است

زمین با نرخ بی‌سابقه‌ای در حال گرم شدن است و بسیاری از ما تصور می‌کنیم که سیاستمداران جهان اقدامی کافی برای جلوگیری از این موضوع انجام نمی‌دهند. در آستانه اجلاس سازمان ملل متحد در مورد آب و هوا که قرار است دوشنبه ۲۳ سپتامبر (اول مهر) در نیویورک برگزار شود، اعتراضاتی در شهرهای سراسر جهان علیه تغییرات اقلیمی در حال برگزاری است.

رهبران سراسر جهان در اجلاس سازمان ملل متحد در مورد آب و هوا ۲۰۱۹ جمع می‌شوند تا در مورد وضعیت اضطراری اقلیم و جزئیات برنامه هر کشور برای اجرای سیاست‌هایی تصمیم‌گیری کنند که به منظور کمک به اهداف تعیین شده در توافق نامه پاریس اتخاذ می‌کنند.

اعتراضات جهانی علیه تغییرات اقلیمی زمین به طور خاص رهبران کشورها را هدف قرار داده است تا نشان دهند که مردم آنها می خواهند اقداماتی علیه تغییرات اقلیمی زمین انجام شود. اکنون این اعتصاب در نیوزلند و استرالیا آغاز شده است و تعداد بیشتری از کشورها در روز جمعه ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) با برگزاری اعتراضاتی علیه تغییرات اقلیمی به این حرکت جهانی پیوستند. کشورهای دیگر قرار است جمعه آینده در۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) اعتراضاتی علیه تغییرات اقلیمی زمین برگزار کنند.

ژوئیه ۲۰۱۹ در سطح جهان به عنوان گرمترین ماه ثبت شده است و  از سال ۱۸۸۰، پنج سال گذشته داغ ترین سال ها محسوب می شوند. سال گذشته ، هیات بین دولتی برای تغییرات آب و هوا (IPCC) هشدار داد که مقابله با بدترین تاثیرات «تغییرات بی سابقه اوضاع اقلیمی در همه ابعاد جامعه» ضروری است.  متأسفانه، برای رسیدن به این هدف از مسیر دور هستیم. اما تردیدی در این مساله وجود ندارد و لازم است برای مقابله با بحران آب و هوا  فورا اقدام شود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا