امکان کنترل آلزایمر، ام اس و پارکینسون با داروهای ایرانی

مریم تاج آبادی ابراهیمی در این باره گفت: دو محصول بایوذن و بایودوپا به عنوان نخستین مکمل‌های پروبیوتیک با ترکیبی از باکتری های اسیدلاکتیک است که توسط شرکت دانش بنیان تک ژن برای پیشگیری و کمک به درمان این بیماری‌ها تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه پروبیوتیک مکمل هستند و برای پیشگیری از بیماری ها استفاده می شوند، افزود: محصول بایوذن برای کنترل آلزایمر و محصول بایودوپا به منظور کمک به درمان بیماری‌های ام اس و پارکینسون استفاده می‌شود.

متخصص میکروبیولوژی تاکید کرد که این محصولات بر پایه سویه های بومی و سازگار با فلور میکروبی مردم ایران و با کیفیتی در حد استانداردهای بین‌المللی تولید شده است.

تاج آبادی با اشاره به اینکه این داروها در حال طی مراحل نهایی هستند، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود این محصولات تا پایان سال وارد بازار شده و در دسترس مردم قرار گیرد.

رئیس انجمن پروبیوتیک ایران افزود: محققان ایرانی موفق شدند مراحل حیوانی و کارآزمایی بالینی آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارند و در حال اخذ مجوز برای ورود به بازار هستند.

وی با اشاره به اینکه محصولات ما از لحاظ قیمت و کیفیت، قابل رقابت با مشابه خارجی است، ادامه داد: داروی پروبیوتیک ام اس را دانشگاه هاروارد آمریکا تولید کرده که با هزینه بسیار بالا در دسترس مردم این کشور قرار گرفت.

میکروارگانیسم هایی که به صورت همزیست در روده انسان زندگی می‌کنند را میکروبیوتای روده می‌نامند. فلور باکتریایی روده از مواد غذایی روده استفاده می‌کنند و در عوض فواید و سودمندی هایی را برای سلامت گوارش و به طبع سلامت جسمی و روحی ما به ارمغان خواهند آورد.

این ارگانیسم های طبیعی موضوعاتی مانند عادت های غذایی ناسالم مثل فست فود، شیرینی جات مصنوعی، عدم استفاده از میوه و سبزیجات، استشمام هوای آلوده، الکل، سیگار، استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک‌ها و مهمتر از همه استرس‌های مزمن را ترمیم می‌کنند.

میکروبیوتای روده می تواند از طریق محور مغز – روده موجب بهبود اختلالات عصبی مانند ام اس، پارکینسون و آلزایمر شود. عاملی که تأثیر میکروبیوتای روده بر این بیماری ها را مشخص می‌سازد، وجود ناراحتی های گوارشی در این بیماران است. با مصرف پروبیوتیک‌ها به عنوان باکتری‌های سودمند به منظور جایگزین نمودن آن ها با باکتری‌های بیماری‌زا در روده می توان اثرات مضر این باکتری ها را در بدن کاهش داد.

منبع: ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا