دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری تصویب شد

این دستورالعمل در جلسه شماره ۲۹۲ کمیسیون تنظیم مقررات و در راستای اجرای بند ۳-۲ مصوبه شماره ۲۷۰ این کمیسیون به تصویب رسید.

بر مبنای این دستورالعمل، پیامکهای انبوه اضطراری فقط در شرایط بحران، مطابق تعریف سازمان مدیریت بحران کشور یا شرایط اضطرار که تنها شامل موارد مرتبط با امنیت ملی است، قابل ارسال خواهد بود.

با توجه به اینکه اطلاع رسانی وقوع بحران در سطح ملی بر عهده وزیر کشور و در استان ها و شهرستان ها بر عهده استاندار و فرماندار است، محتوای پیامکی تائید شده توسط مراجع مذکور، در سطح ملی توسط کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور که در وزارت ارتباطات مستقر است و نیز در سطح استان و شهرستان ها توسط کارگروه استانی مدیریت بحران، به ارائه کنندگان خدمات ارتباطی ابلاغ می شود.

بر اساس این مصوبه، اطلاع رسانی و محتوای پیامکی موارد مرتبط با اضطرار باید با تائید مراجع ذی صلاح تعیین شده توسط شورای عالی امنیت ملی انجام شود. این موارد توسط سازمان تنظیم مقررات به ارائه کنندگان خدمات ابلاغ می شود.

همچنین مطابق این مصوبه، ارائه کنندگان خدمات ارتباطی موظف هستند در چارچوب ابلاغ کارگروه های ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران، نسبت به ارسال به موقع پیامک های انبوه اضطراری اقدام کنند.

علاوه بر این، این نکته مورد تأکید است که پیامک اضطراری باید جنبه فوری داشته باشد و متن پیامک تا حد ممکن، مختصر و صرفاً دربرگیرنده اطلاعات ضروری باشد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این مصوبه را در ۹ ماده به تصویب رسانده و تأکید کرده است که این مقررات برای ارسال پیامک های سریع نیز لازم الاجرا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا