کشف انگل پنجاه میلیون ساله در جمجمه فسیل یک مورچه

سیناپرس: جیسون دانلوپ (Jason Dunlop) مدیر تیم مطالعاتی این فسیل در مصاحبه با شبکه دیسکاوری اعلام کرد:  این کشف بسیار مهم است  زیرا این کنه انگلی جزء کنه های انگلی باهوشی به نامMyrmozercon طبقه بندی می شوند که تا به امروز زندگیشان وابسته به زندگی مورچه هاست.

 

وی همچنین اظهار داشت که این فسیل یکی از قدیمی ترین نمونه های کشف شده در این ارتباط است که بسیار نادر بوده  و mesostigmatids نامیده می شود.

 

دانلوپ و گروهش این نمونه مورچه – کنه انگلی را در یک صمغ جمع شده اصل کهربایی در منطقه کالینینگراد (Kaliningrad) از ساحل دریای بالتیک روسیه پیدا کردند. محققان به طور قطع نمیتوانند نظر دهند که آیا این کنه انگلی توانسته است از مورچه تغذیه کند یا نه ؟

مورچه ها ممکن است که اعضائی مانند  قلب و ریه  نداشته باشند اما می توانند اکسیژن را از طریق بدن کوچک خود به سایر بافت ها منتقل کنند. آنها دارای خون بی رنگی هستند که همولنف (hemolymph) نامیده میشود. کنه های انگلی از همولنف زنبورها، مورچه ها و دیگر موجودات مشابه نیز تغذیه میکنند.

بنا به اعتقاد دانلوپ برخی از این کنه های انگلی همانند فسیل کنه انگلی کهربایی کشف شده از زنبورهای عسل تغذیه میکنند که امروزه به عنوان آفت زنبوران عسل شناخته شده و مشکلی بسیار مهم برای پرورش دهندگان زنبور عسل به وجود آورده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا