دولت‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قاطع باشند

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، کارشناسان مرکز ملی تحقیقات علمی، انرژی‌های جایگزین و کمیسیون انرژی هسته ای (CEA) و سازمان هواشناسی Meteo France هشدار دادند، گازهای گلخانه‌ای که عمدتا از سوختن سوخت‌های فسیلی وارد جو می‌شوند، سطح زمین را سریعتر از آنچه قبلاً تصور شده بود، گرم می‌کنند.

دو الگوی جداگانه از دو مرکز برجسته تحقیقاتی فرانسه، نشان می‌دهد که در صورت تداوم بدون مجوز انتشار گازهای کربن، متوسط دمای هوا تا سال ۲۱۰۰ ، هفت درجه سانتی گراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن می‌رسد. این میزان دو درجه سانتی گراد از سناریوی معادلی که در پنجمین گزارش ارزیابی پانل بین دولتی برای تغییرات اوضاع اقلیمی جهان (IPCC) در سال ۲۰۱۴ ارائه شد، بالاتر بود.

این محاسبات جدید همچنین نشان می‌دهند که اهداف توافق نامه پاریس برای محدود کردن گرمایش زمین به زیر دو درجه سانتی گراد یا در صورت امکان یک و نیم درجه سانتی گراد، در خوشبینانه ترین حالت با چالش روبرو خواهد شد.

آن‌ها توصیه کردند که تلاش‌های بسیار چشمگیری برای کاهش فوری میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای باید انجام شود تا انتشار کربن در هوای جهان تا سال ۲۰۶۰  به صفر برسد.

همچنین به گفته این محققان، شدت و بسامد امواج حرارتی در دهه های اخیر افزایش یافته است و این روند بدون در نظر گرفتن سناریوی در نظر گرفته شده، حداقل تا دو دهه آینده ادامه خواهد یافت.

آن‌ها خاطر نشان کردند، انتشار گازهای گلخانه ای در جهان امروز به جای فردا باید کاهش یابد و انتشار دی اکسید کربن باید به صفر برسد.

مجموعه الگوهای آب و هوایی ۲۰۱۴ نشان می دهند که گرمایش زمین در روند فعلی تا سال ۲۱۰۰ ، سه درجه سانتی گراد دمای هوای جهان را افزایش می دهد و درصورت برآورده شدن تعهدات کاهش کربن کشورها دست کم دو درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

در فرانسه دو موج گرمای جداگانه در تابستان جاری یکی در ماه ژوئن و دیگری در ماه ژوئیه باعث شد که دمای هوای اکثر مناطق این کشور به سطح بی سابقه‌ای بالا برود طوری‌که دمای هوا در جنوب فرانسه در روز ۲۸ ژوئن به ۴۶ درجه سانتی گراد رسید.

بر اساس داده های رسمی، این هوای داغ باعث شد که میزان مرگ و میر در این کشور هزار و ۵۰۰ نفر بیش از معمول شود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا