ششمین دوره المپیاد هندسه ایران برگزار می شود

دبیر علمی المپیاد افزود: در قسمت داخلی این مسابقه تعداد 530 نفر شرکت‌کننده در 8 شهر کشور و در سه سطح به رقابت پرداختند. سطح مقدماتی مخصوص دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم، سطح متوسط  مخصوص پایه‌های نهم و دهم و سطح پیشرفته مخصوص پایه‌های یازدهم و دوازدهم و فارغ‌التحصیلان بود.
عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر تاکید کرد: امسال در قسمت بین‌المللی نیز 56 کشور به صورت همزمان این آزمون را برای دانش‌آموزان خود برگزار نمودند که از آن جمله می‌توان استرالیا، انگلستان، برزیل، چین، روسیه و کره جنوبی را نام برد. امسال تعداد شرکت‌کنندگان بین‌المللی بیش از 5 هزار نفر است.
وی عنوان کرد: پس از تصحیح برگه‌ها و رتبه‌بندی سراسری به برگزیدگان جوایز یادبودی با عنوان خط کش طلا، نقره و برنز اهدا خواهد شد.
دبیر علمی المپیاد با بیان اینکه در این المپیاد سعی شده تا فضای علمی به جای یک فضای رقابتی ناسالم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این المپیاد دارای کمیته علمی و اجرایی است که کمیته علمی وظیفه انتخاب سوالات از بین سؤالات پیشنهادی را دارد.
دکتر صلواتی گفت: امسال تصمیم گرفته شد از حمایت دانشگاه بیشتر استفاده شود بنابراین مراسم اختتامیه این المپیاد امسال مفصل تر از سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
وی افزود: در حاشیه اختتامیه این المپیاد کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان شرکت کننده برگزار می شود.
اظهار داشت: همچنین همایشی برای معلمان ریاضی نیز در حاشیه المپیاد برگزار می شود که در این همایش قرار است حدود 50 معلم از سراسر کشور شرکت کنند.
دکتر صلواتی عنوان کرد: در این همایش مشکلات آموزش ریاضی بررسی و معلمان تجربیات خود را مطرح می کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری المپیادهای علمی در میان دانش آموزان نشاط ایجاد می کند، افزود: درحال حاضر شاهد افت ورود دانش‌آموزان کشور به رشته‌های ریاضی هستیم و این زنگ خطری برای همه‌ی دانشگاه‌های صنعتی کشور از جمله دانشگاه خودمان است بنابراین با برگزاری این نوع المپیادها زمینه معرفی رشته ریاضی به دانش آموزان فراهم می شود.
عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر تاکید کرد: هندسه در بین شاخه های ریاضی قدمت طولانی دارد و از طریق هندسه می‌توان تفکر منطقی را در افراد تقویت کرد. همچنین هندسه در بسیاری از رشته‌های مهندسی نقش مهمی دارد. ما سعی داریم در المپیاد هندسه به شاخه‌های نوین هندسه نیز بپردازیم.
دکتر صلواتی گفت: برنامه داریم از سال آینده دبیرخانه دائمی این المپیاد را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا