تبادل تجربیات ایران و اتریش در حوزه گردشگری

دکتر سید سعید هاشمی در گفتگو با سیناپرس عنوان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ با توجه به فعالیت های متعدد داخلی و تعاملات موثر در حوزه بین الملل، موفق به اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی شده است که گام بزرگی در راستای برنامه توسعه دانشگاه محسوب می شود.

وی ادامه داد: ارتباطات و تعاملات بین المللی از جمله اهداف مهم دانشگاه است که در قالب همکاری های مشترک بین دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه های سایر کشورها از جمله اتریش، مالزی و فرانسه شکل گرفته است.

هاشمی افزود: مهم‌ترین نتیجه همکاری مشترک بین دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه  IMC اتریش اخذ فاند اراسموس پلاس از اتحادیه اروپا است که در قالب این همکاری علمی ارزشمند 20 عضو هیات علمی و دانشجوی دکتری این دانشگاه آبان ماه سال جاری برای گذراندن کارگاه های آموزشی و تخصصی کوتاه مدت مهارتی در بخش گردشگری و هتلداری به اتریش اعزام خواهند شد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه از برگزاری سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی به عنوان دیگر فعالیت مهم این دانشگاه در بخش بین المللی یاد کرد و ادامه داد: در این سمپوزیوم بین المللی که زمان برگزاری آن نیز با روز جهانی گردشگری مصادف شده است تعدادی از صاحبنظران و اندیشمندان اتریشی و دانشگاهیان و صاحب نظران ایرانی به مدت دو روز گرد هم می آیند، از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و مباحث علمی که در این حوزه مطرح است را مورد نقد و بحث قرار می دهند.

هاشمی با اشاره به اینکه دستاورد این رویداد انتقال دانش و تجربه برای کشور خواهد بود، گفت: این سمپوزیوم با هدف تبادل تجربیات ایران و اتریش در بخش گردشگری پایدار شکل گرفته و شامل 4 کارگاه علمی و تخصصی است که فرصت خوبی برای ایران است. خوشبختانه سفارت اتریش نیز این موضوع را به خوبی حمایت کرده و امیدواریم بتوانیم از این قبیل تعاملات با مجموعه اتریش بیشتر داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دیگری از همکاری های بین المللی این دانشگاه با کشور مالزی است و بر اساس تفاهم نامه منعقده درحال حاضر دانشجوی مشترک با UPM مالزی در رشته دکتری عمران داریم و همچنین تعاملات علمی و پژوهشی خوبی را با دانشگاه های مطرح فرانسه از جمله سوربن در بخش های هنر و معماری آغاز کرده ایم که امیدواریم به نتایج مطلوبی برسد.

هاشمی تصریح کرد: البته در حوزه بین الملل همکاری با چند کشور دیگر را نیز دنبال می کنیم که شامل کشورهایی مانند عراق، آذربایجان و افغانستان است و بر اساس مجوزی که باید از وزارت علوم اخذ کنیم، در رابطه با پذیرش دانشجوی بین الملل وارد مذاکره شدیم. همچنین درصدد هستیم تعاملاتی در مقطع تحصیلات تکمیلی و آموزش های مهارتی با این کشورها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکید دانشگاه علم و فرهنگ در این دوره ها آموزش آکادمیک نیست، گفت: بحث آموزش های مهارتی و به ویژه فناور محور را در دستور کار داریم. اساس کار این آموزش ها دوره های کوتاه مدتی است که پس از آن، تاییدیه به شرکت کنندگان ارائه می شود. در این راستا تعریفی در خصوص گسترش آموزش های کوتاه مدت مهارتی، تخصصی، پیشرفته و فناور محور با برخی کشورها طراحی کردیم که امیدواریم این طرح شروعی برای گسترش اینگونه فعالیت ها باشد.

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا