لزوم همخوانی استراتژی بازاریابی با هدف اصلی شرکت

به همین دلیل است که اغلب کسب و کارها برای به دست آوردن مشتریان وفاداری که در هر شرایطی تمایل به استفاده از محصولات و خدمات آنها را داشته باشند، دست به هرکاری می زنند.

از این روست که سرمایه‌گذاری و صرف وقت برای تحقیق، تعریف و ایجاد یک برند قوی بسیار مهم و حیاتی است و اگر تمامی این مراحل به درستی انجام شوند در نهایت برندی که پدید می آید به عنوان منبع معتبری در میان مصرف‌کنندگان مطرح می‌شود.

از سوی دیگر، برندینگ اهمیت بسیاری در ارتباطات و بازاریابی دارد. به بیان دیگر، برند یک استراتژی و بازاریابی تکنیکی است که از آن برای معرفی محصول و خدمات به سایرین استفاده می‌شود. برای همین است که برندینگ برای شرکت‌ها و سازمان‌ها اهمیت فراوانی دارد.

مدیرعامل شرکت بازاریابان تجارت جهانی در رابطه با نقش بازاریابی در برندینگ گفت: بازاریابی موجودیتی جدا از سایر فعالیت‌های شرکت نیست و استراتژی بازاریابی باید با هدف اصلی برند انتخاب شود.

حمید بروغنی در ادامه صحبت هایش، با بیان این که صاحبان صنایع نباید بازاریابی را موجودیتی جدا از سایر فعالیت های شرکت بدانند گفت: صاحبان کسب و کار باید بازاریابی را بخشی از فعالیت‌های روزانه شرکت بدانند و امور مرتبط به بازاریابی را به چشم بخشی از استراتژی تیم مدیریت نگاه کنند.

وی با بیان اینکه بازاریابی موفق کسب‌وکار موفق را به دنبال دارد افزود: امروزه برندی در بازار رقابت پیروز می شود که استراتژی بازاریابی شرکت را همگام با هدف نهایی آن انتخاب کند.

بنا به گفته وی، بسیاری از شرکت ها بدون برنامه ریزی اقدام به بازاریابی می کنند و به برند ضربه می زنند. این در حالی است که باید به فکر همخوانی استراتژی بازاریابی با هدف اصلی شرکت باشند نه به فکر بازگشت سرمایه از طریق بازاریابی.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا