فناوری بیوتکنولوژی در ایران بومی شده است

محمود تولایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در این زمینه داریم که طی حدود ۲ دهه اخیر فراهم شده است.

وی به تربیت نیروهای جوان خلاق و مبتکر ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و بیان داشت: قریب به ۸۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی در حال تربیت دانش آموختگان گرایش‌های مختلف بیوتکنولوژی هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) ادامه داد: اگر ما با نگاهی سطحی به این فناوری "نه" بگوئیم، به این معنی است که بخشی از ظرفیت جامعه علمی کشور را نادیده گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حوزه بیوتکنولوژی بسیار گسترده است، افزود: این فناوری، امروزه در بخش‌های مختلف از جمله محیط زیست، دارو، واکسن و علوم غذایی، به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

رئیس انجمن ژنتیک ایران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰ دارو در این زمینه تولید شده و مردم در حال استفاده از این موارد هستند و داروهای دیگری هم در حال تولید می‌باشند.

تولایی بیان داشت: با اقدامات انجام شده در حوزه دارو شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه هستیم که این موضوع افتخاری بزرگ برای کشور است.

وی افزود: از مسئولان سازمان محیط زیست کشور خصوصاً حوزه محیط زیست انسانی و دریایی تقاضا می شود که از دستاوردهای ارزنده بیوتکنولوژی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست استفاده کرده و از ظرفیت‌های متخصصان کشور در این حوزه بهره‌برداری کنند.

رئیس انجمن ژنتیک ایران با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه گفت: عده‌ای از نخبگان این مرزو بوم در قالب شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستند که باید مورد حمایت و پشتیبانی بیشتر قرار گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا