روز جهانی فیزیوتراپی

  • روز جهانی فیزیوتراپی

 8 سپتامبر سال 1951 کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی تاسیس شد، به همین دلیل هر سال این روز (8 سپتامبر) به عنوان روز جهانی فیزیوتراپی گرامی داشته می شود. روز جهانی فیزیوتراپی فرصتی است برای تمامی فیزیوتراپیست ها در سراسر جهان تا آگاهی عمومی نسبت به نقش حیاتی حرفه شان در سلامت جامعه را افزایش دهند.

فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود.

  • روز جهانی سوادآموزی

سازمان‎ آموزشی، علمی و فرهنگی ملل‎ متحد "یونسکو" 16شهریور برابر با 7 سپتامبر را روز جهانی سواد آموزی نامگذاری کرد.یکی از شاخص‌های رشد در جوامع متمدن، میزان بهره‌مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است. بدیهی است مبارزه با بی‌سوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است.

هر چه افراد جامعه به سمت باسوادی شدن پیش روند، یقیناً سیر تحول و رویکرد آن جامعه به سمت مفهوم توسعه امر سریع‌تری خواهد بود. با نامگذاری چنین روزی به نام روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی از سوی سازمان‎ آموزشی، علمی و فرهنگی ملل‎ متحد یونسکو، جهانیان حذف این پدیده شوم را از جامعه بشری خواستار می‌شوند.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا