کارآفرینان آینده ایران

 آیین اختتامیه این رویداد امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس صندوق نوآوری، فرحناز مینایی‌پور مشاور وزیر آموزش و پرورش و مینو خالقی مشاور وزیر کشور برگزار شد.

پروژه ملی توسعه نگرش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات با اولویت دانش آموزان مدارس دولتی در سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آموزش و پرورش آغاز شد و تا کنون در قالب ۱۰ رویداد در سرتاسر کشور اجرا شده است.

در ادامه مسیر برگزاری این رویدادها، تعدادی از دانش‌آموزان با شرکت در اولین مدرسه فناوری اطلاعات با آموزش مهارت‌محور برنامه‌نویسی برمبنای پروژه با رویکرد ورود به بازار کار در بوت کمپ آموزشی به مدت ۸ روز آموزش دیدند.

این کمپ آموزشی برای دو مقطع سنی به صورت مقدماتی و پیشرفته برگزار شد. در یک رده سنی دختران ۱۵ تا ۱۸ سال در ادامه آموزش‌های کارآفرینی، آموزش‌های پروژه محور برنامه نویسی را گذراندند.

در رده دوم سنی دانش آموزان ۹ تا ۱۵ سال در قالب کارگاه آموزش برنامه‌نویسی بازی‌های کامپیوتری را طراحی کردند.

 روند آموزش دانش آموزان در مدت ۸ روز توسط مقامات دولتی، فعالین اکوسیستم و مربیان برنامه نویسی مورد بازدید قرار گرفت. 

 در این مراسم که در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال برگزاری است، دانش آموزان به ارائه پروژه‌هایی که طی این مدت مشغول طراحی و اجرای آن ها بودند، خواهند پرداخت.

آیین اختتامیه این رویداد صبح امروز با حضور امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، فرحناز مینایی پور مشاور وزیر آموزش و پرورش و مینو خالقی مشاور وزیر کشور و مشکات اسدی مشاور کمیته زنان سازمان فناوری اطلاعات و تعدادی از فعالان این حوزه برگزار شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا