جشنواره کشوری ایتات برگزار می‌شود

جشنواره کشوری ایتات (ایده‌ها و تجربیات آموزشی و تربیتی) با هدف تقویت خلاقیت و ارتقای توانمندی معلمان، مربیان و اساتید و همچنین گردآوری ایده‌های تربیتی نوآورانه در آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

این جشنواره به‌ صورت مردمی اما با مشارکت سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌ و پرورش، مجتمع فرهنگی و آموزشی امام صادق (ع)، مجله نوآفرین، مؤسسه برهان و پردیس تربیتی توانا برگزار می‌شود.

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز با بهره‌مندی از شبکه باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی که بزرگترین شبکه دانشجویی حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور با بیش از ۴۲۰ گروه فعال در این عرصه است، به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و حامیان این جشنواره، با محوریت مسائل و راهکارهای آموزشی و تربیتی آشنایی با محیط زیست و حفاظت از آن از متولیان این جشنواره شناخته می‌شود.

در این جشنواره که در دو مرحله مقدماتی و کشوری برگزار خواهد شد، ایده‌ها و تجربیات آموزشی و تربیتی از سراسر کشور گردآوری می‌شوند و ۵۰ ایده در این جشنواره توسط صاحبنظران و فعالان حوزه تعلیم و تربیت داوری و انتخاب می‌شوند و برای دوره نهایی ارسال خواهد شد. از بین ۵۰ ایده، ۱۵ ایده برتر بر روی سکوی جشنواره به نمایش گذاشته می‌شوند و جوایزی نقدی برای حمایت از اجرایی شدن ایده‌ یا ترویج آن تجربه، تعلق خواهد گرفت. همچنین ۱۵ ایده برتر که امکان اجرایی شدن آن‌ها وجود داشته باشد، برای جذب سرمایه‌گذار در اختتامیه جشنواره به نمایش درمی‌آیند و سایر طرح‌ها و ایده‌ها که در چارچوب ۵۰ ایده برتر به دوره نهایی ارسال‌ شده بودند نیز برای جذب سرمایه‌گذار در نمایشگاه ایتات در معرض دید همگان قرار می‌گیرند. مردمی بودن، تمرکز بر ایده‌های خلاقانه، مسئله محور بودن و نوآوری در مسائل تربیتی ازجمله ویژگی‌های مورد تأکید برگزارکنندگان جشنواره است.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، این سازمان نسبت به تقدیر از دو ایده برتر و حمایت از اجرایی شدن یک ایده با محوریت مسائل و راهکارهای آموزشی و تربیتی آشنایی با محیط زیست و حفاظت از آن اقدام خواهد کرد.

تربیت دینی، تعمیق ارتباط نوجوان با امام عصر (عج)، اصلاح فرایندهای آموزشی در فضای واقعی و مجازی (با تاکید بر نقش مدرسه، معلم، دانش‌آموز و مواد و رسانه‌های آموزشی اعم از کتاب و …)، اقتضائات جنسیتی تربیت دختران (با تاکید بر فرآیند تربیت و آموزش در نظام رسمی آموزش و پرورش)، طراحی رشته آموزشی ترکیبی از علوم انسانی و هنر، برگزاری مراسمات تربیتی به‌ویژه جشن تشرف، ترویج کتابخوانی در مدارس، روش‌های افزایش انگیزه تحصیلی (با تاکید بر دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان) و آشنایی با محیط زیست و حفاظت از آن (راهکارهای آموزشی و تربیتی آشنایی با محیط زیست، مسائل و راهکارها) از جمله محورهای کلی جشنواره ایتات محسوب می‌شوند. 

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، ۳۱ شهریور ماه جاری آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره ایتات است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا