کسب جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی2019

 جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی در بخش ایده‌های کارشناسان جوان برای سال ۲۰۱۹، به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دکتر محمد بیجن‌خان، دکتر علی مهدوی مزده، دکتر هادی رمضانی اعتدالی، فاطمه طیبی و نرگس مهری از دانشجویان این دانشگاه، برای طرح «کاربرد شیر کنترل دبی برای صرفه‌جویی در مصرف آب» تعلق گرفت.

بنابر این خبر جایزه در مراسم ویژه‌ای در حاشیه هفتادمین اجلاس سالانه کمیسیون بین‌المللی آبیاری و سومین شورای جهانی آبیاری که ۱۰ تا ۱۶ شهریور ماه سال جاری در اندونزی برگزار می‌شود، به تیم برنده اهداء خواهد شد.
کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی هر ساله اقدام به برگزاری مسابقه بین‌المللی صرفه‌جویی آب در کشاورزی با هدف انتخاب برترین طرح‌ها یا اقدامات اجرایی و مدیریتی در زمینه کاهش برداشت آب برای مصارف کشاورزی در چهار محور «فناوری صرفه‌جویی آب»، «مدیریت در صرفه‌جویی آب»، «ایده‌های کارشناسان جوان در صرفه‌جویی آب» و «اقدامات اجرایی کشاورزان پیشرو» می‌کند.

همانند سال‌های گذشته از ایران نیز چهار طرح، در هر یک از محورهای فوق برای شرکت در مسابقه جایزه بین‌المللی صرفه‌جویی آب کشاورزی به دبیرخانه این کمیسیون ارسال شده بود که طرح ایده‌های کارشناسان جوان در صرفه‌جویی آب از ایران حائز بیشترین امتیاز از سوی داوران بین‌المللی شده است.

کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) (International Commission on Irrigation and Drainage) که در سال ۱۹۵۰ تأسیس شده است یک مجموعه فنی، علمی، بین‌المللی و غیرانتفاعی است، این مؤسسه شامل شبکه‌ای از متخصصان در سراسر جهان است که در زمینه آبیاری، زهکشی و مدیریت غذا فعالیت می‌کند؛ هدف اصلی این موسسه ترویج مدیریت پایدار آب کشاورزی و توسعه پایدار روستایی به‌منظور رسیدن به جهانی است که در آن با ایجاد امنیت در زمینه تأمین آب فقر و گرسنگی از بین برود.

۷۸ کشور زیر مجموعه این مؤسسه بین‌المللی هستند که در مجموع ۹۵ درصد اراضی کشاورزی دنیا را به خود اختصاص می‌دهند؛ این کشورها هر کدام داری کمیته ملی مربوط به خود هستند که زیرمجموعه این ارگان بین‌المللی قرار دارند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، کارشناسان جوان ایرانی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز موفق به دریافت جایزه مسابقه صرفه‌جویی آب کشاورزی شده بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا