صادرات اکسید گرافن به قطر

شرکت نانو ابتکار صنعت کیمیا، اخیرا ۲۰۰ کیلوگرم نانومواد اکسیدگرافن به ارزش سه میلیون دلار به کشور قطر صادر کرده است، رایزنی‌هایی برای استفاده از رنگ‌های آنتی‌باکتریال این شرکت در اماکن عمومی، هتل‌ها و بیمارستان‌های قطر نیز آغاز شده است.

یوسف امراللهی مدیر عامل این شرکت در خصوص صادارت این محصول گفت: صادرات پودر اکسید گرافن به قطر فرصت مناسبی بود تا شرکت‌های قطری با محصولات ما آشنا شوند، بعد از موفقیت در عقد قرارداد برای فروش نانو مواد، رایزنی برای فروش رنگ نانویی آنتی‌باکتریال با این کشور آغاز شد و طی هفته‌های آتی جلسات تکمیلی برای فروش رنگ نانویی آنتی‌باکتریال به قطر خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: از آنجایی که در طول برگزاری بازی‌های جام جهانی افرادی از کشورهای مختلف جهان به این کشور خواهند آمد، سلامت عمومی یکی از دغدغه‌های قطر خواهد بود بنابراین این کشور به دنبال فناوری‌های نوین برای تضمین سلامت گردشگران در طول بازی‌های جام جهانی است، ما از این فرصت کم‌نظیر استفاده کردیم و بر این اساس گفت و گو با وزارت بهداشت و یکی از پارک‌های علم و فناوری این کشور برای فروش رنگ‌ها آنتی‌باکتریال آغاز شده است.

مدیر عامل این شرکت افزود: قیمت بسیار پایین و عملکرد بسیار بالا مزیت مهم این رنگ‌ها است که موجب شده تا برای شرکت‌های قطری این فناوری جذاب باشد.

وی درباره فناوری رنگ‌های آنتی‌باکتریال این شرکت نیز گفت: این رنگ‌ها با رنگ‌های آنتی‌باکتریال نانویی رایج تفاوت دارد، ما در این رنگ‌ها از نانوورق‌های عامل‌دار استفاده می‌کنیم که مساحت سطحی بالایی دارند، از دیگر مزیت‌های این نانوورق‌ها، مقاومت بالای آنها در برابر اکسید شدن است بنابراین دوام طولانی‌تر داشته و عملکرد آنتی‌باکتریالی آن‌ها در طول زمان حفظ می شود، نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این رنگ‌های نانویی هم خواص آنتی‌باکتریال دارند و هم می‌توانند برای ضدعفونی کردن استفاده شوند.

امراللهی با اشاره به اینکه از این رنگ ها در دو بیمارستان در شیراز استفاده شده است، افزود: این رنگ‌های آنتی‌باکتریال برای محیط‌های بیمارستانی ایده‌آل هستند، ما از وزارت بهداشت و بیمارستان‌های داخل کشور درخواست داریم تا این رنگ‌های آنتی‌باکتریال را به صورت رایگان و به شکل پایلوت استفاده کنند و در صورت رسیدن به نتایج مطلوب و تایید عملکرد آن، اقدام به خرید کنند، ما آماده همکاری با تمامی بیمارستان‌های کشور  هستیم.

وی درباره اکسید گرافن این شرکت نیز گفت: ما قابلیت تولید اکسیدگرافن تک لایه و چند لایه را داریم، در واقع محصول نانومواد ما با دو گرید مختلف عرضه می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا