جاذبه خارج از کره زمین سرطان را درمان می کند

انسان بیش از نیم قرن است که فضانوردانی را به سیارات دیگر و به خارج از کره زمین می‌فرستد. اما در مورد تأثیر این پدیده بر فیزیولوژی انسان و سلامت افراد تحقیقات کافی نشده است.

تحقیقات اولیه پژوهشگران استرالیایی از طریق شبیه سازی شرایط سکونت در فضا نشان می‌دهد که حضور در وضعیت مذکور قادر به از بین بردن اکثر سلول‌های سرطانی بدون نیاز به مصرف دارو است. حالا محققان قصد دارند برای تحقیق جدی تر در این زمینه، آزمایش‌هایی را در ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهند.

ناسا هم قبلاً بررسی‌هایی را در مورد تغییر سلول‌های سرطانی موش در ایستگاه فضایی بین المللی انجام داده بود تا مشخص شود، سیستم ایمنی بدن آن در شرایط بی وزنی چگونه با سلول‌های سرطانی مقابله می‌کند. مقایسه تطبیقی این مطالعه با شرایط انسان می‌تواند موجب دستیابی به داده‌های بیشتری شود.

پیچیدگی‌های مربوط به نحوه رفتار سلول‌های سرطانی در محیطی با جاذبه کم تا حد زیادی ناشناخته است و برای بررسی این موضوع نمونه سلول‌های سرطانی سینه، بینی و ریه انسان به فضا فرستاده خواهند شد. گفتنی است که در شرایط آزمایشگاهی با جاذبه کم و طی مدت ۲۴ ساعت ۸۰ تا ۹۰ درصد از این سلول‌ها از بین رفتند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا