زندگی در غارهای مریخی!

ارتباط شرکت کنندگان در این سفر مریخی به کلی از دنیای بیرون قطع می‌شود و سه شبانه روز را در یک ایستگاه ویژه با نام آرس(Ares) در یک غار که در کوه‌های کانتابرین(Cantabrian) واقع شده است می‌گذرانند. این غار 60 متر ارتفاع و نیم کیلومتر طول دارد.

البته برنامه شرکت کنندگان قبل از آن با یک دوره آموزش سه هفته‌ای از راه دور و سه روز آموزش جسمی و روانی عملی شروع می‌شود تا یاد بگیرند چگونه در شرایط موجود در این زیستگاه بسر ببرند. در داخل غار شرکت‌کنندگان تجربه می‌کنند که زندگی انسان در مریخ چگونه خواهد بود.

دیوید سبالوس، مدیرعامل شرکت آسترولند(Astroland) که مبتکر این تجربه است می‌گوید: "محیط مریخ با دمای پایین، وزش باد شدید و میزان بالای تابش خورشیدی بسیار خصمانه است. به همین دلیل گروه‌های اعزامی به سیاره سرخ برای بقای خود هیچ چاره‌ای به جز زندگی زیرزمینی ندارند و مناسب‌ترین راه برای حفظ زندگی انسان در زیر سطح مریخ خواهد بود. ما در این غار وضعیت مناسبی برای انجام آزمایش زندگی در مریخ را بوجود آورده‌ایم."

ایستگاه "آرس" مجهز به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، لباس‌های فضانوردی، لباس‌های ویژه برای مأموریت‌های مختلف، اتاقک‌های زندگی، آزمایشگاه هیدروپونیک(آب‌کشت Hydroponics، شیوهٔ کشت گیاه بدون خاک)، سیستم‌های خودگردان و تولید آب مستقل، پرینترهای سه بعدی، آشپزخانه، بخش تفریحی، سالن بدنسازی، وسایل کمک‌های زیستی اضطراری، موادغذایی به طور خاص برای هر یک از اعضا و غیره است.

شرکت کنندگان برای این سفر سه روزه تقریبا شش هزار یورو باید پرداخت کنند.