تبعات بیکاری، طیف زنان تحصیلکرده را هدف گرفته است

سمیه قاسمی طوسی گفت: تبعات و عوارض منفی بیکاری، در گام نخست زنان دانشگاهی و کانون گرم خانواده‌ها را مورد هدف قرار می دهد و سبب‌ ساز بروز انواع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود. ‎

عضو شورای اداری استانداری مازندران در این نشست ضمن اشاره به صحبت های استاندار مازندران در اختتامیه جشنواره شهید رجایی مبنی بر حرکت به سمت تحقق سهم 30 درصدی حضور بانوان در کرسی‌های مدیریتی، گفت: هم مصوبه دولت در این زمینه تصریح دارد و هم نماینده عالی دولت در استان مازندران از این اقدام حمایت می‌کنند و در این شرایط توقع ما از مدیران دستگاه‌ها این است که از ظرفیت بانوان دانشگاهی در حوزه مدیریت علمی بیشتر بهره ببرند تا مازندران در شمار نخستین استان‌ هایی باشد که به این جایگاه برسد.
این استاد دانشگاه همچنین به استان مازندران به‌ عنوان یکی از استان‌هایی که در این بخش، ظرفیت دانشگاهی مراکز پژوهشی وتحقیقات  بالایی دارد اشاره کرد و گفت: به هر اداره و سازمانی وارد شوید، حضور بانوان تحصیل‌ کرده و دانش‌ آموخته را مشاهده می‌کنید و ما نیز به همین دلیل اصرار داریم از این ظرفیت در حوزه‌ های مدیریتی علمی نیز استفاده شود.

سازمان صمت مازندران آمادگی کامل برای محول کردن پست‌های مدیریتی دارد

درادامه این نشست همچنین رییس سازمان صمت مازندران نیز در این دیدار گفت: هر جا که مسئولیتی بر عهده بانوان تحصیلکرده دانشگاهی گذاشته شده آنها به شایستگی آن حوزه‌ها را مدیریت کردند.
حسین‌قلی قوانلو با اشاره به ارتقای درصد مشارکت بانوان دانشگاهی در پست‌های مدیریتی در سطح کشور طی شش سال اخیر، افزود: اگر چه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما همین مقدار را باید به فال نیک گرفت و سازمان صمت مازندران آمادگی کامل برای محول کردن پست‌های مدیریتی در سطح سازمان و شهرستان‌ها به بانوان توانمند در حوزه صنعت، معدن و تجارت را دارد.
این مقام مسوول تصریح کرد: وقتی نقش زنان را در دوران انقلاب اسلامی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم دوشادوش مردان نقش‌ آفرینی کردند و کسی نمی‌تواند حضور پرشور و اثرگذار زنان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مدیریتی در دوران انقلاب اسلامی را انکار کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا