احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها در شمال کشور

کبری رفیعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امروز بارندگی همچنان در سواحل دریای خزر ادامه دارد، همچنین مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های سمنان و تهران رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق خواهند بود، این شرایط فردا نیز در همین مناطق ادامه دارد، البته بارش‌ها فردا ضعیف‌تر و به شکل پراکنده خواهد بود که وقوع صاعقه در مناطق مرتفع این استان‌ها دور از انتظار نیست.

وی اظهارداشت: دوشنبه بارش‌ها کمی ضعیف‌تر می‌شود اما روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی بارش‌ها دوباره در استان‌های ساحلی آغاز می‌شود.

رفیعی ادامه داد: امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر برای شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و تهران بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده است.

وزش باد در مناطق شرقی 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در برخی از مناطق شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شرق استان کرمان وزش باد شدید رخ می‌دهد که انتظار داریم سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای این مناطق شود.

آسمان تهران صاف 

رفیعی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری است، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی اظهارداشت: شهرکرد با دمای ۹ درجه بالای صفر، اردبیل ۱۰، زنجان و همدان ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و لاله‌زار کرمان با دمای ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین منطقه کشور بودند، همچنین اهواز با دمای ۴۹ درجه بالای صفر، خرم‌آباد ۴۰، بوشهر ۴۰، بندرعباس ۳۹، شیراز، ایلام، کرمانشاه و قم ۳۸ گرمترین مراکز استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا