کد خبر : 94074 شنبه 09 شهریور 1398 - 15:57:11
غذاخوری-لوکسی-که-فقط-حشرات-سرو-می-کند!

در کیپ تاون ؛

غذاخوری لوکسی که فقط حشرات سرو می کند!

سیناپرس: چه بخواهیم باور کنیم، چه نه، این یک حقیقت است که حشرات به‌عنوان یک منبع غذایی، پتانسیل بالایی دارند. شاید رستوران‌های معمولی از این ایده خوششان نیاید، اما دانشمند تغذیه لی‌بِسا و همکارانش با آن کاملاً موافق هستند.

شرکت آن‌ها در آفریقای جنوبی به نام شرکت گورمه گراب، نوعی بستنی تولید می‌کند که از یک جایگزین لبنیات گرفته‌شده از حشرات تولید شده است و نام این جایگزین را انتومیلک گذاشته‌اند. نام حشره‌ای که این جایگزین لبنیات از آن تولید می‌شود هرمتیا ایلوسنز یا مگس سرباز سیاه است.

ماه ژوئن امسال نیز یک تهیه غذا را در شهر کِیپ راه انداختند که نامش اینسکت اکسپرینس (به معنی تجربه‌ی (چشیدن) حشرات) است و در این محل وعده‌های غذایی تهیه‌ شده از حشرات همانند هر غذای لوکس دیگر با نهایت دقت و زحمت پخته و سرو می‌شوند.

طبق اذعان سازمان تغذیه و کشاورزی ملل متحد، حدود 2 میلیارد نفر در سرتاسر جهان حشرات را به‌عنوان غذا مصرف می‌کنند. این حشرات غالباً در بخش‌هایی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین مصرف می‌شوند و همیشه در رژیم‌های غذایی انسان‌های این منطقه وجود داشته‌اند. این یک حقیقت است که بزودی، با افزایش تقاضای جهانی برای مواد غذایی و کمبود منابع غذایی، تمایل به انتوموفاژی (مصرف انسانی حشرات) بالاتر می‌رود.