بقای شرکتهای دانش بنیان وابسته به بخش تحقیق و توسعه است

امیر شیخ بهایی، مدیر عامل شرکت بهبود صنعت در خصوص فعالیت این شرکت اظهارکرد: این شرکت در حوزه ساخت و تعمیر قطعات در معرض خوردگی و سایش همچنین پوشش دهی قطعات در معرض خوردگی و سایش فعالیت می کند.

وی با اشاره به قرار داشتن  شرکت در گرید A، تصریح کرد: در ارزیابی انجام شده شرکت بهبود صنعت برای دومین بار جایگاه خود در این رتبه را تثبت کرد.
مدیرعامل شرکت بهبود صنعت خصوص اهمیت بخش تحقیق و توسعه در پیشرفت شرکت های دانش بنیان، بقا همه شرکت های دولتی و دانش بنیان را وابسته به این بخش دانست و اذعان کرد: شرکت ها باید هزینه قابل توجهی را به این بخش اختصاص دهند و نیروهای زبده و با تجربه را به خدمت بگیرند.
 به گفته مدیرعامل شرکت بهبود صنعت تعطیلی قسمت تحقیق و توسعه باعث تعطیلی شرکت می شود.
شیخ بهایی در ادامه از تمرکز شرکت بر روی مباحت توسعه ای و پوشش دهی به روش های جدیدتر در آینده، خبر داد و افزود: پوشش دهی قطعات هر چند سال یکبار با تغییرات قابل توجهی همراه است.
وی از دیگر برنامه های شرکت بهبود صنعت به توسعه فعالیت های شرکت و دستیابی به روش های جدید تر پوشش دهی قطعات،  تولید مواد اولیه در داخل شرکت اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت بهبود صنعت در پاسخ به سوال خبرنگار سینا پرس در مورد مشکلات شرکت گفت: چالش های پیش روی شرکت به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود.
شیخ بهایی مشکلات داخلی را شامل کمبود نقدینگی شرکت های دولتی و تمایل آنها به همکاری با شرکت های خارجی به خصوص چین با قراردادها و مناقصه های پایین تر، واردات محصولات خارجی با تعرفه گمرکی بسیار پایین دانست.
وی در بخش مشکلات خارجی شرکت نیز به واردات قطعات اولیه با واسطه شرکت های اروپایی و تحویل در کشور دیگر و در نتیجه  بالارفتن هزینه تمام شده محصولات، مشکل پرداخت ارز، عدم امکان صادرات محصولات به دلیل تحریم ها اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت بهبود صنعت از تلاش برای ورود به بازار کشور عراق خبر داد و افزود: با وجود کشورهای چین و ترکیه در این زمینه به موفقیت شایانی دست پیدا نکردیم.
شیخ بهایی به صادرات 90 درصدی محصولات به شرکتهای فعال در بندرعباس ، اهواز ، شیراز، ماهشهر و…  اشاره و اذعان کرد: 10درصد مابقی محصولات تولیدی به شرکت های ذوب آهن و فولاد مبارکه عرضه می شود.
وی سوالی دیگر در خصوص اهمیت اقتصاد دانش بنیان را اینگونه پاسخ داد که اقتصاد دانش بنیان زمانی کاربرد دارد که ارزش دانش بنیانی نیز داشته باشد.
شیخ بهایی تصریح کرد: شرکت های خصوصی دنبال محصولات با کیفیت با هزینه های بسیار پایین هستند و اهمیتی به محصولات شرکت های دانش بنیان که ویژه تر ولی با قیمت بالاتر است نمی دهند.
خبرنگار: ناهید حاجی رضازاده

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا