نشست بین المللی اقتصاد دریا چین برگزار شد

این نشست درحاشیه اجلاس جهانی برندگان جایزه نوبل در شهر «سانیا» در استان هاینان در جنوب چین برگزار شد. موضوع اصلی بحث این نشست استفاده منطقی از منابع طبیعی دریا و اقتصاد دریایی بود.

«لی جون» معاون کمیته استانی حزب کمونیست چین در سخنانی گفت: استان جزیره ای هاینان با آب و هوایی استوایی یکی از مناطقی است که به رشد و توسعه سریع اجتماعی و اقتصادی خود توجه کرده است. وی افزود: ما قصد داریم محیط اجتماعی مطلوبی به وجود بیاوریم که به تحقیقات و نوآوری ها کمک کند.

به گفته وی هاینان قصد دارد به مرکزی برای تحقیقات و مبادله علمی بین دانشمندان و متخصصان بین المللی تبدیل شود. وی تاکید کرد: ما ساخت چندین پروژه از جمله مرکز ملی تولید تخم (آبزیان) و نیز نصب تجهیزاتی برای پایگاه ملی تکنولوژی های مربوط به آب های عمیق را در دستور کار خود داده ایم. این استان همچنین قصد دارد چندین آزمایشگاه بزرگ بسازد و نمایندگان موسسات علمی و آموزشی مطرح داخلی و خارجی را جذب کند تا پروژه ها را در سطح بالایی در این منطقه انجام دهند.

طی این نشست، شرکت کنندگان درباره مسائل مهم مربوط به موضوعات مربوط به اقتصاد و صنایع دریایی به بحث پرداختند. همچنین چهار برنده جایزه نوبل، به سمت مشاور بین المللی دانشگاه هاینان منصوب شدند.

علاوه بر این چند توافقنامه همکاری در زمینه علمی و تکنولوژی به امضا رسید. از جمله این توافقات می توان به امضای توافق بین آکادمی علوم روسیه و مرکز نوآوری های چین و روسیه برای ایجاد یک مرکز مشترک نوآوری و استارت آپ در شهر سانیا اشاره کرد.

مترجم:محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا