کاهش آلودگی هوا به کمک درختان رباتیک

این درخت رباتیک که BioUrban نام دارد با استفاده از میکروجلبک‌ها قادر است دی اکسید کربن و سایر آلاینده‌های هوا را جذب کرده و اکسیژن خالص در محیط آزاد کند. این درخت ۴.۲ متر ارتفاع و نزدیک به ۳ متر عرض داشته و ساختاری بین یک درخت تنومند و یک ساختمان به سبک پست مدرنیسم دارد.
تنه این درخت از جنس فلز بوده و با استفاده از  نوارهای فلزی هم مرکز ساخته شده است. این درخت با استفاده از فناوری و فرایند طبیعی فتوسنتز، آلودگی‌های هوا را تنفس کرده و اکسیژن آزاد می‌کند.   این درخت حدود یک تن وزن دارد و قادر است در هر روز میزان هوایی را که توسط یک هکتار جنگل تصفیه می‌شود، از آلودگی پاک کند.   این حجم از هوا معادل هوایی است که ۲۸۹۰ انسان در هر سال تنفس می‌کنند.
شرکت BiomiTech در سال ۲۰۱۶ میلادی راه‌اندازی شد و تا کنون توانسته است ۳ درخت رباتیک را در مکزیک، کلمبیا و پاناما نصب کند. همچنین قرارداد نصب دو درخت جدید در ترکیه و همچنین چند درخت در مکزیکو سیتی و منوتری واقع در مکزیک را منعقد کرده است.   ساخت هریک از این درخت‌ها حدود ۵۰ هزار دلار هزینه دارد و قیمت نهایی آن بسته به محل نصب درخت متغیر است. تا کنون این درختان به دولت‌ها فروخته شده است.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه حدود ۷ میلیون انسان در جهان به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا