ایران در حوزه ژن‌درمانی عقب است

دکتر رضا ملک زاده در افتتاحیه کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی کرمانشاه، با اشاره به توفیقات  کشور در تولیدات علمی در حوزه پزشکی و سایر حوزه‌ها، اظهار کرد: این توفیقات در حالی به دست آمده که اعتبارات پژوهشی ما در قیاس با دیگر کشورها کم است و عمده دلیل این موفقیت‌ها تلاش پژوهشگران کشور است.

ملک‌زاده به پیشرفت‌های سریع علمی در حوزه پزشکی طی چند سال اخیر  در دنیا اشاره کردو افزود: این پیشرفتها سبب درمان بسیاری بیماری‌ها که در گذشته لاعلاج بود و همچنین افزایش امید به زندگی شده است.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت افزود: ما نیز نباید از این پیشرفتها عقب بمانیم و باید از هم اکنون برای چالش‌های آینده حوزه سلامت تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه امروزه با ژن‌درمانی بسیاری سرطان‌ها و بیماری‌های مادرزادی قابل درمان است، گفت: در حوزه ژن‌ درمانی در ایران عقب هستیم و نیاز است یک سرمایه‌گذاری اساسی در این حوزه انجام و چند مرکز ژن‌درمانی در کشور ایجاد شود که یکی از این مراکز می‌تواند در کرمانشاه باشد.

وی همچنین‌با اشاره به توسعه استفاده از تکنولوژی در حوزه سلامت، گفت: با توجه به ضریب بالای استفاده از تلفن همراه‌ در کشور باید به سمتی برویم که از این تکنولوژی برای آموزش در حوزه سلامت استفاده کنیم.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا