بازگشت کپسول دراگون به زمین به همراه یک فیلم و ربات

یک کپسول دراگون متعلق به اسپیس ایکس روز گذشته همراه تعدادی از آزمایش های علمی ایستگاه فضایی را به سمت زمین ترک کرد. این کپسول دراگون CRS-۱۸ نام دارد و هجدهمین ماموریت ارسال محموله برای ناسا را انجام داده است. 

کپسول دراگون CRS-۱۸ که ساعت ۱۴:۵۹ دقیقه به وقت گرینوویچ ایستگاه فضای را ترک کرد حامل ۱۲۲۵ کیلوگرم مواد آزمایشی و محموله های علمی دیگری بود. کپسول دراگون مذکور در ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه دیشب به وقت گرینوویچ در آب و در ۴۸۳ کیلومتری جنوب غربی کالیفرنیا فرود آمد و یک کشتی متعلق به اسپیس ایکس این کپسول را از آب گرفت. CRS-۱۸  در ۲۵ جولای همراه ۲۲۶۸ کیلوگرم ذخایر و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.  

یکی از محموله هایی که اسپیس ایکس از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین برگرداند، یک فیلم واقعیت مجازی است که طی یک سال در ایستگاه تولید شده است. فضانوردان در هر هفته حدود ۴ ساعت فیلمبرداری کرده اند. این فیلم با هدف نشان دادن زندگی در ایستگاه فضایی به مردم  ساخته شده است.

علاوه بر آن ربات کوچک CIMON نیز پس از چند ماه آزمایش هوش مصنوعی در ایستگاه فضایی بین المللی اکنون به زمین ارسال شده است. همچنین طیفی از آزمایش های علمی مختلف نیز که در فضا انجام شده اند، همراه کپسول به زمین بازگشته اند.

 کپسول دراگون بعدی قرار است در ۴ دسامبر همراه یک موشک فالکون ۹ به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا