یکی از ابعاد حوزه فرهنگ و هنر خلق ثروت مادی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست حمایت و توسعه صنایع فرهنگی وخلاق که در پارک علم و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: همه ما واقفیم که فرهنگ و هنر ایران ثروت ملی و معنوی کشور ما بوده و هست و ایران با این ثروت ملی و معنوی شناخته می شود.

سید عباس صالحی ادامه داد: اما بعد دیگر این حوزه ثروت مادی است که گاهی به آن توجه نشده و مورد غفلت واقع می شود. در طول تاریخ به مرور زمان خلق ثروت مادی مورد بی مهری قرار گرفته و آنگونه که باید و شاید به آن توجه نشده است.

وی تصریح کرد: اما با هر تئوری و نظریه پردازی اقتصادی که به این موضوع نگاه کنیم در می یابیم که فرهنگ و هنر ایران پایه ثروت مادی کشور است. هم با توجه به نظریه فناوری های خلاق و هم نظریه های سنتی مزیت بومی که همان فرهنگ و هنر است، می توان در این حوزه جهش ایجاد کرد.

صالحی تاکید کرد: اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر را جدی تر بگیریم و به عنوان رویکرد اساسی مورد عنایت قرار دهیم از زوایای مختلف قابلیت پیگیری دارد. در دولت دوازدهم با همین نگاه اقدامات و رویکردهایی صورت گرفته است. این اقدامات می تواند کمک کند که فرهنگ و هنر در کنار ثروت معنوی که دارند بتوانند به خلق ثروت های مادی در جامعه نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی می تواند نقطه تلاقی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه باشد، گفت: آنچه در این میان اتفاق افتاد تشکیل کارگروهی در این حوزه بود که منتج به انعقاد تفاهم نامه ای با این پارک شد.

صالحی تصریح کرد: ضمن اینکه در پی تفاهم نامه ای که به منظور رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق منعقد شد، باعث شد دو قرارداد نیز پیرامون فعالیت پردیس های فرهنگ و هنر با همان نگاه خلق ثروت مادی شکل بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هدف نهایی این است که در چرخه فرهنگ و بازار بین ایده، سرمایه گذار، تولید انبوه و ثروت انبوه چرخه مناسبی ایجاد کنیم و با کمک این چرخه فرآیند ثروت آفرینی را سرعت ببخشیم و کمک کنیم تا ایده ها سریع تر به محصول تبدیل شود.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا