برای حمایت از توانمندی ایرانی باید تحریم ها برداشته شود

 نشست حمایت و توسعه صنایع فرهنگی وخلاق با حضور دکتر حمیدرضا طیبی،رییس جهاددانشگاهی، احمد مسجد جامعی،عضو کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهرتهران،دکتر سید سعید هاشمی،رییس دانشگاه علم و فرهنگ و دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس پارک علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی ظهر امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در این مراسم گفت: مجموعه دانشگاه علم و فرهنگ بزرگترین مجموعه غیردولتی است که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند که با فاصله زیادی با دانشگاه های غیردولتی به لحاظ کمی قرار دارد.
دکتر سید سعید هاشمی افزود: در چند سال اخیر رتبه 48 در میان دانشگاه های جامع کشور را به خود اختصاص داده است که وجه تمایز این دانشگاه این است که از ظرفیت ها و پتانسیل های مجموعه جهاد دانشگاهی استفاده می کند و بر مبنای آن شکل گرفته است.
وی عنوان کرد: چشم انداز و هدف اصلی ما این است که به عنوان یک دانشگاه کارآفرین بتوانیم حداقل برای 90 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه کسب و کار تخصصی مرتبط با رشته ای که در آن تحصیل کردند را ایجاد کرده و اینگونه مباحث مهارتی و به ویژه اشتغال دانشجویان خود را تضمین کنیم.

امیدواریم در شرایط غیرتحریم از تولید ایرانی حمایت کنیم

رئیس جهاددانشگاهی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه حجم استقبال شرکت ها از پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بی نظیر بوده است، گفت: با این وجود در این حوزه به شدت با مشکل فضا و مکان مواجهیم که نیازمند عنایت وزارت ارشاد هستیم.
دکتر حمیدرضا طیبی افزود: در راستای حمایت از توانمندی ایرانی به جد معتقدیم که باید تحریم ها برداشته شود تا بتوانیم در فضایی غیرتحریم از تولیدکننده ایرانی حمایت کنیم.
وی تصریح کرد: نه اینکه منتظر باشیم تا دروازه های کشور به روی کالاهای خارجی باز شود، بلکه با برداشتن تحریم ها در فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و روانی بهتری می توان در این حوزه گام برداشت و اثرگذار بود.

در جهاد دانشگاهی کارهای بزرگ همیشه از جاهای کوچک آغاز می‌شوند

سرپرست پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت: نزدیک یک سال و پنج ماه از تاسیس این پارک می‌گذرد. اگر این پارک در دستگاه‌های دیگر قرار داشت احتمالا یک و سال پنج ماه زمان زیادی برای برداشتن گام‌های جدی نبود اما خاصیت جهاد این است که در مدت زمانی کوتاه قدم‌های مهم و بزرگ بر می‌دارد.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو در نشست امضای تفاهم‌نامه و انعقاد قرارداد همکاری میان جهاد دانشگاهی و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: نزدیک ۲۰ یا ۳۰ طرح "های‌تک" کلان کشور به جهاد دانشگاهی سپرده شده است. مقام معظم رهبری بی‌حکمت اسم جهاد را نمی‌برند. به محض اعلام موجودیت پارک علم و فناوری علاقمندان از آن استقبال کردند.

وی افزود: در جهاد دانشگاهی کارهای بزرگ همیشه از جاهای کوچک آغاز می‌شوند. مانند آن چه در پژوهشگاه رویان رخ داد. در سال های آینده خواهید دید که جایگاه این پارک رفیع‌تر خواهد شد. امیدوارم به گونه‌ای پیش برویم که جایگاه ایده در کشور بالا رود و ایران هم مانند کشورهای دیگر بتواند از فضای فرهنگی خود کسب درآمد کند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم تفاهم نامه ای میان دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی به منظور رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق با مشارکت صاحبان ایده های نوآورانه فرهنگ بنیان و  همچنین بهره گیری از ظرفیت های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی متقابل، منعقد شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا