امکان حمل مایعات به داخل هواپیما با اسکن سه بعدی

ممنوعیت حمل مایعات توسط مسافران هواپیما، یکی از پیامدهای حمله‌های تروریستی در طول دو دهه گذشته بوده است. این ممنوعیت از زمانی ایجاد شد که ماموران پلیس انگلیس با کشف مواد منفجره در بطری‌های مایعات توانستند یک حمله تروریستی را که با هدف انفجار هم‌زمان ۱۰ هواپیمای مسافربری برنامه‌ریزی شده بود، خنثی کنند.
اکنون مقامات انگلیسی امیدوارند با استفاده از اسکنرهای سه‌بعدی که قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی در فرودگاه‌های اصلی این کشور نصب شوند، علاوه بر کاهش زمان بازرسی، امکان حمل مایعات توسط مسافران هواپیما را مجددا فراهم کنند. این فناوری جدید امکان تهیه تصاویر واضح از محتوای چمدان مسافران را فراهم کرده و قابلیت مشاهده اشیا را از زوایای مختلف در اختیار می‌گذارد.
اسکنرهای سه‌بعدی تیوب‌های توخالی هستند که چمدان از درون آن‌ها عبور می‌کند و توسط پرتوهای اشعه ایکس بمباران می‌شود. این اسکنرها با استفاده از اطلاعات حاصل از این فرایند تصاویر مقطعی از چمدان را تهیه می‌کنند و قادرند جرم و چگالی هر شیئ درون چمدان را به طور مستقل محاسبه کنند. در مواردی که جرم یا چگالی یکی از اشیا با محدوده جرم یا حجم اشیای خطرناک مطابقت دارد، اسکنرها از طریق الگوریتم‌های پیچیده، مقامات امنیتی را از خطرات احتمالی، مطلع می‌کنند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا