کسب و کارهای نوین صنایع فرهنگی حمایت می شوند

تفاهم نامه ای میان دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی فردا( سه شنبه پنجم شهریور) به منظور رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق با مشارکت صاحبان ایده های نوآورانه فرهنگ بنیان و  همچنین بهره گیری از ظرفیت های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی متقابل، منعقد می شود.

افزایش میزان اشتغال در بخش فرهنگ، هنر و رسانه، بهبود و تسهیل فضای کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای، پشتیبانی از کارآفرینان و جذب سرمایه، حمایت از نوآوری و تقویت و توسعه صنایع فرهنگی، توسعه صادرات و تبادل فناوری های نرم در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، حمایت از توسعه بازار فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

«حمایت از ایجاد پردیس ها، مراکز رشد و مراکز رشد و مراکز مشاوه کارآفرینی تخصصی»، «حمایت از راه اندازی شهرک کسب و کارهای نوپای فرهنگی»، «حمایت از راه اندازی فن بازار ملی صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال»، «طراحی و برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه ای در سطوح استانی و ملی»، « برگزاری کارگاه ها، دوره های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت و نشست های تخصصی دانش افزایی در سطوح استانی و ملی»، «همکاری در تالیف، چاپ و انتشار مقالات و کتب تخصصی» و« انجام مطالعات و پژوهش های تخصصی و کاربردی» از جمله موضوع های فعالیت مشترک این تفاهم نامه است.

به منظور حسن اجرای این تفاهم نامه و تدوین قرارداد طرح های اجرایی، تعیین مصادیق علمی و عناوین پژوهشی و دیگر موضوعات مرتبط، کمیته ای متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل خواهد شد و میزان همکاری هریک از طرفین در تامین امکانات و اعتبارات، توسط این کمیته تعیین و اعلام می شود.

همچنین قرارداد برگزاری دوره کوتاه مدت مدیریت ارشد کسب و کار در صنایع فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(طرف اول) و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی(طرف دوم) منعقد می شود.

این قرارداد میان محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء می رسد.

هدف از این دوره، آموزش و توانمند سازی معرفی شدگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در دوره مدیریت اجرایی صنایع فرهنگی به مدت 144 ساعت است.

محتوای این دوره آموزشی بر اساس ماده 3 این قرار داد، « مهارت های توسعه فردی و ارتباطی مدیران و صاحبان کسب و کارهای صنایع فرهنگی و خلاق»، «محیط شناسی فرهنگی»،« اصول صادرات محصولات فرهنگی»، «آشنایی با مقررات بیمه و مالیات»، «مبانی سازمان و اصول مدیریت در صنایع فرهنگی و خلاق»، «برنامه ریزی و تفکر استراتژیک در صنایع فرهنگی و خلاق»، «خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و ارزش آفرینی در فرآیند مدیریت صنایع فرهنگی و خلاق»، «نوآوری مدل ها و طرح های کسب و کار در صنایع فرهنگی و خلاق»، «بازاریابی و بازاریابی دیجیتالی در صنایع فرهنگی و خلاق»، «مدیریت مالی و حقوقی، بودجه ریزی عملیاتی، تامین سرمایه در صنایع فرهنگی و خلاق»، «مدیریت پروژه و کسب و کارها در صنایع فرهنگی و خلاق»، «مدیریت منابع انسانی در صنایع فرهنگی و خلاق»،« مدیریت زنجیره تامین در صنایع فرهنگی و خلاق»، «تجاری سازی در صنایع فرهنگی و خلاق» و« فناوری های نوین و کاربرد آن در صنایع فرهنگی و خلاق» است.

همچنین قرارداد نگارش طرح کسب و کاری های فرهنگی، هنری و رسانه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی، بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی( طرف اول) و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی (طرف دوم) منعقد می شود.

موضوع این قرارداد، ارایه خدمات نگارش 50 طرح کسب و کار صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال برای متقاضیان معرفی شده از سوی طرف اول است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا