آیین‌نامه فعالیت شرکت‌های حوزه سلامت دیجیتال به‌زودی اجرایی می‌شود

دکتر علی علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شرکت‌های حوزه سلامت دیجیتال باید این مجوز را دریافت کنند، افزود: همه شرکت هایی که با استفاده از IT ، اپلیکیشن و سیستم‌های رایانه‌ای، خدمت سلامت یا سرویسی در حوزه سلامت را ارائه می‌دهند باید این مجوز را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: این آئین‌نامه با همکاری معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت تدوین شده و شرکت‌ها با طی کردن فرایندی، می‌توانند مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه همزمان با اجرایی شدن این آئین نامه سامانه‌ای هم راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: شرکت‌ها در این سامانه ثبت نام و پس از طی فرایندی، مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌ها با اخذ این مجوز نیاز به دریافت مجوز از سایر مجموعه‌ها هم دارند، گفت: ممکن است جاهایی مانند نظام صنفی رایانه‌ای هم نیاز به اخذ مجوزهایی باشند.

دبیر کمیته سلامت دیجیتال وزارت بهداشت با اشاره به اینکه براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری اکثر اپلیکیشن‌های فعال موجود در حوزه‌های تناسب اندام و موارد مرتبط با تغذیه فعال هستند، گفت: به دلیل اینکه تاکنون آئین‌نامه فعالیت وجود نداشت، شرکت‌ها وارد حوزه‌های دیگر بهداشت و سلامت نمی‌شدند.

وی با اشاره به اینکه این آئین‌نامه کمک می‌کند تا شرکت‌ها راحت‌تر فعالیت کنند، گفت: مسئولان در تلاش هستند تا شرایط کار برای شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان را تسهیل کنند. با حمایت‌هایی که درحال انجام است امیدواریم این موضوع محقق شود.

علیزاده با اشاره به راه‌اندازی صندوق تجهیزات پزشکی گفت: این صندوق از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود که بسته به پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف 20 میلیارد تومان از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا