ابهام در مورد بروز جرم در فضا

آن مک کلین (McClain) یک خلبان زن آمریکایی است که در سال 2013 میلادی پس از انجام بیش از 800 ساعت پرواز در مأموریت‌های نظامی عراق به برنامه فضانوردان پیوست. گفتنی است وی همچنان به‌عنوان یک سرهنگ دوم ارتش در حال انجام‌وظیفه بوده و به‌عنوان یک نظامی به برنامه‌های فضایی ناسا ملحق شده است.

در روزهای اخیر، جنجال‌های گسترده‌ای مبنی بر وقوع نخستین جرم فضایی، در رسانه‌های دنیا مطرح‌شده و عنوان می‌شود این نظامی آمریکایی، طی مأموریت خود در ایستگاه بین‌المللی فضایی، حساب بانکی همسر سابق خود را از مدار زمین هک کرده بود. سامر وردن (Summer Worden) در سال 2014 میلادی با مک کلین ازدواج کرده بود و اخیراً از یکدیگر جداشده‌اند.

سرهنگ دوم، آن مک کلین دارای یک حرفه نظامی است و پروازها و مأموریت‌های جنگی را در عراق به انجام رسانده و یکی از فضانوردان برتر ناسا محسوب می‌شود. او در جدیدترین مأموریت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا کار بزرگی انجام داد. البته باید گفت، مانند برخوردی که با همه کارمندان ناسا می‌شود، ناسا درباره امور شخصی یا پرسنلی مک کلین اظهارنظر نمی‌کند.

آن مک کلین، فضانورد ناسا، ادعاهای مطرح‌شده توسط همسرش را مبنی بر دسترسی به ایمیل و اطلاعات شخصی / بانکی وی از رایانه واقع در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رد کرده و می‌گوید که اطلاعات حساب همسر خود را هک نکرده است.

سامر وردن، همسر مک کلین ادعا کرده که مک کلین از یک رایانه متعلق به ناسا واقع در ایستگاه فضایی بین‌المللی به حساب بانکی‌اش دسترسی پیداکرده است. از این جرم به‌عنوان «اولین جرم در فضا» یاد می‌شود.

مک کلین در توئیتی در روز یکشنبه اظهار داشت: «این ادعا حقیقت ندارد. ما یک جدایی دردناک و شخصی را پشت سر گذاشتیم که متأسفانه اکنون در رسانه‌ها منتشرشده و داستان‌های زیادی درباره آن وجود دارد. من به روند تحقیقات بازرس کل اطمینان دارم و از حمایت و پشتیبانی آن‌ها تشکر می‌کنم.»

وردن، مک کلین را به سرقت هویت متهم کرده و ادعا کرده که این فضانورد طی آخرین مأموریتش از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی به حسابش دسترسی پیداکرده است.

سازمان فضایی ناسا، امروز نسبت به ادعاهای مطرح‌شده علیه مک کلین واکنش نشان داده است. مقامات ناسا در بیانیه‌ای گفتند: «سرهنگ دوم، آن مک کلین دارای یک حرفه نظامی است و پروازها و مأموریت‌های جنگی را در عراق به انجام رسانده و یکی از فضانوردان برتر ناسا محسوب می‌شود. او در جدیدترین مأموریت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا کار بزرگی انجام داد. البته باید گفت، مانند برخوردی که با همه کارمندان ناسا می‌شود، ناسا درباره امور شخصی یا پرسنلی مک کلین اظهارنظر نمی‌کند.»

به نظر می‌رسد که مک کلین قرار بود در ماه مارس جزئی از نخستین سفینه فضایی زنانه ناسا باشد که این مأموریت به دلیل عدم وجود شرایط مناسب لغو شده است. گفتنی است که موضوع «جنایت در فضا» اولین بار توسط نیویورک‌تایمز گزارش‌شده است.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: livemint

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا