ایسا بازوی تجاری فعالیت های بنیاد مصطفی(ص) است

مدیر اجرایی بنیاد مصطفی(ص) در این نشست با اشاره به اینکه ماموریت بنیاد علم وفناوری مصطفی(ص)، هم افزایی و ارتقاء ظرفیت نقش آفرینان بالفعل و بالقوه مرتبط با نظام پیشرفت علم و فناوری و نوآوری درجهان اسلام است، گفت: چهار محور اصلی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) شامل اعتبار بخشی، شبکه سازی، ظرفیت سازی وگفتمان سازی است.

سید علی عمرانی، ادامه داد: در حال حاضر این بنیاد در زمینه اعتبار بخشی، اعطای جایزه مصطفی(ص) را دارد و تلاش می‌کند فعالیت های علمی دانشمندان جهان اسلام که منجر به تولید آثار در جامعه می‌شود را تبلیغ وتشویق کند و در الگوسازی نیز به آنان کمک کند.

‌وی افزود: ایسا بازوی تجاری فعالیت های بنیاد مصطفی(ص) است که تلاش می کند افراد را در بخش های مختلف  که توان توسعه فناوری وتجاری سازی دارند را معرفی کند و به توسعه بازار و محصول و جذب سرمایه گذار و شرکت های دارای دانش کمک کند. ایسا بستری است که به توسعه بازار و شبکه های صاحب دانش فارغ ازاینکه جایزه به آنان تعلق گیرد یا خیر، کمک می کند.

‌عمرانی تصریح کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در حوزه ظرفیت سازی در تلاش است با تمرکز بر حوزه دانش آموزان و دانشجویان جهان اسلام با برگزاری مسابقه دانش آموزی نور و رقابت علمی کنز، فعالیت هایی را انجام دهد. همچنین، فعالیت های تکمیلی نیز در این راستا در نظر گرفته است .

ایجاد بازار برای نوآوری‌های دانشمندان جهان اسلام

مهدی صفری نیز در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت: پس از برگزاری جایزه مصطفی(ص) در سه سال گذشته، نشستی برگزار شد و درباره این موضوع بحث شد که چه کاری می‌توان انجام داد تا نوآوری‌های دانشمندان جهان اسلام به محصول برسد و بتوان برای آنها درکشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی بازار ایجاد کرد.

دبیر ایسا افزود: هدف از تشکیل دبیرخانه ایسا، این بود که نوآوری‌های دانشمندان کشورهای اسلامی و سرمایه گذار‌ها درجهت ارائه محصول در کشورهای اسلامی و بعدها در دنیا باشد. همچنین، ایسا نوعی بستر است که زمینه توسعه فعالیت شرکت‌های متوسط و کوچکی که نیاز به توسعه کار ومحصول خود دارند را با معرفی به سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

صفری با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاران، نوآوران و شرکت‌ها حضور داشته‌اند، اما تسهیلگری وجود نداشت، اظهار کرد: امسال، تسهیل‌گران بنابر ارتباط صنایع و‌ نوآوران در این نشست حضور دارند‌ و تلاش می‌شود این تسهیلگران ابتدا از کشورهای اسلامی و پس از آن از کل دنیا دراین نشست حاضر شوند.

صفری با بیات اینکه این نشست مانند یک بستر امکان حضور و نقش آفرینی شرکت‌ها را فراهم می‌کند، تصریح کرد: تا کنون ۱۰ تسهیلگر درزمینه‌های متعدد برای شرکت در این نشست تایید شده و در این برنامه حضور خواهند داشت. همچنین ۵۰ شرکت‌کننده وسرمایه‌گذار تقاضا برای مشارکت داشته اند که از میان آنها تا کنون ۱۵ مورد انتخاب شده‌اند.

بنا به گفته وی کشورهای شرکت‌کننده در این نشست، تاکنون از هشت کشور از قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکا هستند و تنها از کشور آمریکا دو شرکت‌کننده تقاضای شرکت در این نشست را داشته‌اند که در دست بررسی است. دیگرمتقاضیان خارجی برای شرکت در این نشست از کشورهای اندونزی، مالزی، ترکیه، سوئد، آلمان نروژ و سوئیس بوده‌اند.

صفری خاطرنشلن کرد: پارک فناوری پردیس، کارخانه نوآوری آزادی، همه صندوق‌های نوآوری در کشور، شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام، موسسه خدمات نوآوری بازار ایرانیان، دانشگاه صنعتی شریف و دبیرخانه دی  از جمله سازمان‌ها و نهادهای همکار داخلی در نشست چهارم هستند.

ایسا به معنای آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام است

دبیر اجرایی چهارمین نشست بین المللی ایسابا بیان اینکه ایسا به معنای آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام است و برای ما مهم است که شرکت کنندگان یک سطح از شاخصه‌های دانش را دارا باشند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های متناظر در حوزه‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند و هر کدام جایگاه خاص خود را خواهند داشت. بخشی از این نشست برای ملاقات شرکت‌ها و نوآوران با سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده و بخشی نیز برای ارزیابی نیازها و مشکلات شرکت‌ها و نوآوران خواهد بود. همچنین، برگزاری کارگاه‌های متعدد، از دیگر برنامه‌های جانبی این نشست دو روزه است.

صائم ستارزاده،  بیان کرد: نوآورانه و علمی بودن اثر، قابلیت تجاری سازی، حجم بازار احتمالی، احتمال تنزل‌یابی، بحث امکان ارتباط با فناوری ایده از جمله شاخصه‌های اصلی پذیرش آثار و ایده‌هادر این نشست است. آثار دریافتی نهایتا توسط کارشناسان در سه حوزه انرژی، آب و سلامت ارزیابی می‌شوند.

براساس این گزارش: فراخوان این نشست از امروز(یکشنبه) آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست تا پایان شهریورماه به وب‌سایت نشست ایسا به نشانی eisa.mstfdn.org  مراجعه کنند.

این نشست در تاریخ ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه سال جاری، در محل کارخانه نوآوری آزادی، برگزار و افتتاحیه این نشست هم در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا