۱۵۰دانشمند آمریکایی از تحریم دانشمندان چینی انتقاد کردند

حدود ۱۵۰ محقق زیست پزشکی در آمریکا با امضای نامه از اقدامات سازمان های دولتی و دانشگاه های این کشور در خصوص تحریم دانشمندان چینی و همچنین محدودیت همکاری بین چین و آمریکا انتقاد کرده اند.

«جرمی لوین» مدیر ارشد اجرایی شرکت Ovid Therapeutics نامه ای سرگشاده در انجمن Nature Research Bioengineering منتشر کرده است. او در این نامه با اشاره به آنکه برخی از دانشمندان چینی از سمت دانشگاهی خود در آمریکا برکنار شده اند، اظهار نگرانی کرده است. به گفته او این اقدامات جوی از ترس و عدم قطعیت در جامعه زیست پزشکی آمریکا ایجاد می کند.

علاوه بر آن رهبران حوزه های تحقیقات زیست پزشکی، توسعه داروهای زیست پزشکی و همچنین استادان دانشگاه با امضای این نامه حمایت خود از دانشمندان چینی را نشان داده است.  میان این افراد نام «فیلیپ شارپ» برنده جایزه نوبل، «اریک لندر» موسس انستیتوMIT& Harvrd و «ژانگ فنگ» یکی از پیشتازان حوزه ابزارهای مهندسی ژنتیک دیده می شود.

 در این نامه آمده است:« اقدامات اخیر سازمان های دولتی و دانشگاه های آمریکایی درخصوص دانشمندان چینی حاضر در این کشور ، موقعیت برتر آمریکا در علوم زیست پزشکی را تهدید می کند. ایجاد ترس سبب می شود بسیاری از دانشمندان برجسته چینی آمریکا را ترک کنند یا هرگز به این کشور برنگردند.  همچنین دانشمندان کشورهای دیگر که در آمریکا فعالیت می کنند نیز تصور کنند در مرحله بعد آنها نیز هدف چنین اقداماتی قرار می گیرند.چنین اقداماتی همکاری میان دانشمندان آمریکایی و چینی را محدود می کند  و به ضرر منافع آمریکا است.»

به نوشته لوین تحقیقات اولیه نشان می دهد از سال ۱۹۹۹ میلادی بیش از ۴۰۰ هزار حق امتیاز آمریکایی توسط مخترعان چینی تبار ثبت شده و در حدود ۲۸ درصد از مقالات زیست پزشکی منتشر شده در ۲۰۱۸ میلادی یک مولف چینی تبار حضور دارد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا