نخستین جنگل عمودی آفریقا در مصر ساخته خواهد شد

شرکت ایتالیایی معماری استفانو بوئری طرح خود را برای نخستین جنگل عمودی در آفریقا به نمایش گذاشته است؛ جنگلی که در منطقه جنوبی شهر قاهره در کشور مصر ساخته خواهد شد.

ساخت‌وساز این جنگل عمودی در سال 2020 آغاز خواهد شد. سه ساختمان در این پروژه در نظر گرفته شده است که یکی به‌عنوان هتل و دو ساختمان دیگر به‌ عنوان بلوک‌های آپارتمانی فعالیت خواهند کرد. این سه «مکعب» با ابعاد 30 متر از 350 درخت و 1400 بوته سرسبز که تنوعشان بیش از 100 گونه است، پوشیده می‌شوند. این مکعب‌ها از نظر انرژی، خود بسنده خواهند بود و برآورد می‌شود که سالانه حدود 8 تن اکسیژن تولید کنند.

مساحت مجموعی که از فضای سبز پوشیده خواهد شد 3600 مترمربع خواهد بود. این جنگل عمودی بخشی از یک چشم‌انداز وسیع‌تر برای «سرسبز سازی هر چه بیشتر قاهره» است؛ چشم‌اندازی که شامل چند استراتژی برای «سرسبز کردن» این شهر می‌باشد: مانند ساخت چندین ساختمان سبز، تعدادی جنگل عمودی و تبدیل هزاران سقف مسطح به تولیدکننده‌های انرژی سبز. معمار استفانو بوئری هنگام صحبت درباره پروژه جنگل عمودی‌اش بیان کرد: «قاهره می‌تواند به نخستین کلان‌شهر در شمال آفریقا تبدیل شود که چالش عظیم تغییرات اقلیمی و تبدیل زیست‌محیطی را به دوش می‌کشد».کارهای ساخت‌وساز این پروژه در سال 2020 آغاز خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2022 به پایان برسند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا