شتاب صادرات در شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت

دکتر حسین وطن پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه به تدریج در حال شناسایی و حمایت این شرکت‌ها هستیم، بیان داشت: اقداماتی مانند حضور در نمایشگاه بین‌المللی برای حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی صورت گرفته تا آن‌ها بتوانند حضوری فعال‌تر در بازار خارجی به خصوص کشورهای همسایه داشته باشند.

وی با اشاره به صدور بیش از ۱۵۰ قلم محصولات دانش‌بنیان به کشورهای مختلف، افزود: این محصولات به کشورهایی مانند کره جنوبی، چین، آلمان، آمریکای لاتین و کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه و روسیه صادر می‌شود.

وطن پور با اشاره به استقبال خوب این کشورها از محصولات و دانش ایرانی، گفت: به کشورهایی که پیشتر محصولات حوزه بهداشت را از آن‌ها وارد می‌کردیم، الان محصولات دانش‌بنیان را به آن‌ها صادر می‌کنیم. یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در سنگاپور، سرویس خدماتی به بیمارستان‌ها ارائه می‌دهد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه بهداشت را بیش از یک هزار و ۱۰۰ شرکت اعلام کرد و گفت: متن معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی حوزه سلامت درحال آماده شدن است که بزودی منتشر خواهد شد.

وطن پور با اشاره به اینکه در این حوزه استعداد و توان خیلی خوبی در نخبگان ایرانی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که با پشتیبانی و حمایت مناسب دولتی، شاهد دستاوردهای جدیدی در این حوزه باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا