اعمال تغییراتی در باکستر برای یاری بهتر سالمندان

ربات مذکور "باکستر" (Baxter) نام دارد. در ابتدا باکستر در سال 2011 توسط استارت آپ "ریثینک رباتیکس" (Rethink Robotics)  ساخته شد اما اخیرا این استارت آپ با همکاری اساتید و دانشجویان دکترا آزمایشگاه رباتیک شخصی کالج سلطنتی لندن تغییرات بسیاری را بر روی ربات مذکور اعمال کرده است.

باکستر دارای دو بازو و انگشتان بوده و ساخته شده توسط فناوری چاپ سه بعدی است و می‌تواند به سالمندان در انجام کارهایی مانند لباس پوشیدن که برای آنها کمی مشکل است، کمک کند.

هوش مصنوعی ربات یاد شده را قادر می‌سازد تا دریابد چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز دارند و علاوه بر نکات مذکور میتواند از بیماری‌ها و مشکلات افراد طی گذشت زمان اطلاعاتی کسب کند.

"ییانیس دمیریس" (Yiannis Demiris) مدیر آزمایشگاه رباتیک شخصی در گفتگو با بلومبرگ گفت: افراد بسیار به فناوری‌هایی که سبب شود آنها در هر سنی مستقل باشند نیاز دارند.

ربات مذکور نخستین بار توسط استارت آپ "ریثینک رباتیکس" (Rethink Robotics) در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و از آن زمان تاکنون این استارت آپ در حال اعمال تغییراتی بر روی آن است و در آخرین مورد نیز آنها به همراه پژوهشگران کالج سطنتی لندن آن را مجهزتر کرده‌اند.

این دستگاه اکنون دارای چهره‌ای متحرک و انگشتان دست است که این موضوع قابلیت‌ها و مهارت آن را افزایش می‌دهد. اکنون پس از اعمال تغییراتی بسیار این ربات قادر به درک کامل حرکات بیمار است. داده‌های جمع آوری شده توسط ربات پزشکان را قادر می‌سازد تا دریابند آیا تحرک سالمند روبه کاهش است یا خیر. گرچه به گفته پژوهشگران باکستر نمی‌تواند به طور کامل جای پرستاران را بگیرد اما می‌تواند یار خوبی در نبود پرستاران برای سالمندان باشد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا