داروی ژن‌درمانی برای سرکوب تومور سرطان تولید شد

جنپرکس (Genprex) که از شرکت‌های فعال در حوزه ژن‌درمانی است، اعلام کرد که یکی از شرکت‌های همکارش به نام آلدورن (Aldevron)، موفق به تکمیل فرآیند ساخت نانودارویی به نام TUSC۲ شده‌ است، دارویی که برای سرکوب کردن تومور طراحی و در آن از پلاسمید DNA استفاده شده‌ است.
جولین فام از مدیران شرکت چنپرکس می‌گوید: «هر تولید پلاسمید DNA برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که هم نشان از پیشرفت در بخش تولید انبوه دارد و هم ما را یک گام دیگر به بازار مصرف این فناوری نزدیک می‌کند. تولید مواد زیستی به‌ویژه نانوذرات لیپیدی برای رهایش ژن، فرآیند بسیار پیچیده‌ای است.»
سازمان غذا و داروی آمریکا اولویت بالایی برای روش‌های ژن‌ درمانی قرار داده است به طوری که به گفته یکی از مسئولانش در سال ۲۰۱۸، این سازمان تقریبا ۸۰ درصد از تمرکز خود را روی موضوع ژن‌ درمانی قرار داده است.

در سال ۲۰۱۹ نیز این سازمان اعلام کرد که در حال انطباق با موج جدید برنامه‌های دارویی مبتنی بر ژن‌درمانی است و موضع خود را نسبت به سال‌های گذشته درباره توسعه این نوع داروها تغییر داده است. این تغییر موضع نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در حوزه ژن‌درمانی باید کارایی درمانی داروهای خود را به اثبات رسانده و بتوانند این محصولات را در مقیاس بالا تولید کنند.