ایفل نمادی از یک هنرنمایی خلاقانه در فرانسه

شهری که بسیاری از هنرمندان آن را شهر رویاهای خود می دانند، جایی که مجال بروز استعدادهای هنری را به آدم ها می دهد و هنر مندان در آن فرصت تجربه های بسیاری را در رشته هنری خود دارند. جالب اینجاست که نماد این شهر هم بر همین پایه ساخته شده است. نمادی که این روزها نمونه آن در شهرهای مختلف دنیا با نام ایفل ساخته می شود، اما ایفل پاریس تنها یک برج آهنی که آدم ها از فراز ان می توانند پاریس را تماشا کنند، نیست. این برج نمادی از یک هنرنمایی خلاقانه است که مجال بروز آن در پاریس به هنرمند سازنده و طراح ان داده شده است.

ایفل که تا سال 1930 بلندترین سازه دست ساز بشر بود، توسط گوستاو ایفل که مهندس مشهور فرانسوی بود به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه طراحی و ساخته شد. هر چند 72 مهندس فرانسوی گوستاو ایفل را برای ساخت این برج آهنی همراهی کردند، اما از انجا که طراح اصلی سازه او بود و عموما نام خود را روی برج هایی که طراحی می کرد می گذاشت، بلندترین سازه پاریس هم به نام سازنده آن شناخته شد.

سال هاست که ایفل دیگر یک برج آهنی زمخت و بلند نیست، ایفل محلی رمانتیک برای عشاق سراسر دنیاست و هر روز عاشقان زیادی پای این برج با هم پیمان می بندند و یا زندگی مشترکشان را آغاز می کنند. ایفل نمادی است از یک هنرنمایی جسورانه که شیوه ای نوین در نمادسازی شهرهای دنیا محسوب می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا