جلوگیری از انقراض کوالاها با کمک مدفوع

محققان دانشگاه کوینزلند پیشنهاد می‌کنند برای نجات کوالاهای استرالیا می‌توان از این تکنیک استفاده کرد تا آنها به یک محیط جدید خودشان را وفق دهند.

بلیتون، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی توضیح می‌دهد: در سال ۲۰۱۳ جمعیت کوالاها از یک تراکم بسیار بالایی برخوردار بود و به همین خاطر آنها درختان مورد تغذیه‌شان را از برگ خالی کرده بودند. به تبع ۷۰ درصد و حتی بیشتر از جمعیت کوالاها به علت گرسنگی تلف شدند.

جالب است بدانید که کوالاها مثل دیگر حیوانات از هر نوع درختی تغذیه نمی‌کنند و گویا تنها مزه یک نوع صمغ را پذیرش می‌کنند و تنها از برگ‌های یک نوع درخت خوششان می‌آید.

بیلتون پیرامون این داستان توضیح می‌دهد: این موضوع باعث شد تا دکتر بن مور در دانشگاه سیدنی غربی برایش سوال مطرح شود که در روده کوالاها چه نوع میکروبی وجود دارد که این نوع رفتار را در کوالاها شاهد هستیم. از طرفی شاید بتوانیم با پیوند مدفوع بین گونه‌های مختلف، دامنه غذایی کوالاها را گسترده‌تر کنیم.

دانشمندان این رویه را در پیش گرفتند و از مدفوع گونه‌های مختلف کوالا، کپسول‌های متنوعی تهیه کرده و به خورد حیوانات دادند. همانطور که دکتر بن مور انتظار داشت، میکروب‌های روده‌ای تغییر و تحول زیادی از خود نشان دادند. در نتیجه کوالاها در تغذیه برگ‌های جدید مشکل خاصی نداشتند.

با تخریب سکونتگاه حیواناتی مثل کوالاها پناه بردن به این نوع رویکرد می‌تواند آنها را از خطر انقراض نجات بدهد. به همین سبب پژوهشگران سعی دارند کوالاها را توسط این شیوه با محیط‌های جدید سازگار کنند. بلیتون به این راهکار به شدت امیدوار است و در نظر دارد در آینده نزدیک، کپسول‌های بهتری ساخته شود تا در درمان بیماری‌های مختلف گوارشی نیز سودمند عمل کند.

نتایج این پژوهش جالب در ژورنال Animal Microbiome به انتشار رسید.

منبع: دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا