اپلیکیشن مقابله با بیماری‌های مسری رونمایی شد

اپلیکیشن مقابله با بیماری‌های مسری به کاربران در مورد شیوع بیماری‌های مسری در مناطق مختلف محل حضور یا سکونت آنها در همان مراحل اولیه هشدار می‌دهد تا ساکنان این مناطق بتوانند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مسری مرگبار فکری بکنند.

کار طراحی اپلیکیشن یادشده که GEPP نام دارد با همکاری برنامه نویسانی در غنا  از نوامبر سال گذشته آغاز شده است. همچنین کار جمع آوری اطلاعات بیماری های مسری برای افزودن به این برنامه هم از سال 2016آغاز شده است. علاوه بر این، برای تسهیل جمع آوری اطلاعات یادشده تفاهم نامه ای نیز با سازمان ملل منعقد شده یا یک پایگاه داده بزرگ در این زمینه ایجاد شود.

این برنامه دارای سه بخش جداگانه است. GEPP Public برای ثبت اطلاعات مربوط به شیوع بیماری های مسری در نقاط مختلف به کار می رود تا افراد در این زمینه هشدارهای لازم را دریافت کنند. GEPP Clinic به مردن غنا امکان می دهد تا علائم ابتلا به بیماری های مسری را به مراکز درمانی به صورت آنی گزارش کنند تا اطلاعات مربوط به نزدیک ترین مراکز درمانی را برای مراجعه دریافت کنند.

GEPP Gov با جمع آوری اطلاعات به دست آمده از طریق دو سرویس قبلی به دولت امکان می دهد تا با داده هایی درست و به روز به نبرد بیماری های مسری برود.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا