هدفگذاری دولت یازدهم برای صعود ایران به رتبه پنجم علم نانو در جهان

به گزارش ایسنا ، سورنا ستاری ، شب گذشته همزمان با دومین سالروز انتخابات 24 خرداد در جشن بزرگ همدلی و همزبانی با عنوان «روحانی تنها نیست» که در شهر سرخه سمنان، زادگاه ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: اولویت اصلی رییس دولت یازدهم در علم و فناوری طی این دو سال، فناوری بوده است.

وی با اذعان به این که جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی جهش علمی قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: تا جهت‌گیری ما به سمت تولید علم و فناوری و تولید اشتغال نباشد نمی‌توانیم موفق باشیم.

معاون علمی رییس‌جمهور از هدفگذاری دولت یازدهم برای ایستادن ایران در رتبه پنجم علم نانو در دنیا خبر داد و افزود: ایران اسلامی هم اکنون در زمینه علم نانو در رتبه هفتم دنیا قرار دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و هدفگذاری انجام شده، ظرف یک سال آینده در این بخش دو پله صعود خواهیم داشت.

ستاری همچنین از فعالیت افزون بر 1500 شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و ادامه داد: در دولت تدبیر و امید حمایت‌های ویژه ای از شرکتهای دانش بنیان و نخبگان علمی کشور صورت می‌گیرد که معافیتهای مالیاتی، پراخت تسهیلات کم بهره ،کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات و … از جمله آنهاست.

وی از همدلی به وجود آمده در کشور به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: بی‌تردید بدون همدلی و اتحاد و وحدت نمی‌توانیم بر تحریم های ظالمانه غرب فائق شویم.

فرزند شهید ستاری، فرمانده نیروی هوایی در سال های آغازین انقلاب، با بیان اینکه نیروی هوایی، نخستین نیرویی بود که وارد جنگ شد، ادامه داد: این در حالی بود که در سال های آغازین انقلاب، برخی ها نیروی هوایی را منتسب به شاه خائن می‌دانستند .

وی به نقش ویژه دکتر روحانی در حفظ و احیای نیروی هوایی اشاره کرد و افزود: بی تردید دفاع هوایی ایران اسلامی در دوران هشت ساله دفاع مقدس مرهون زحمات دکتر روحانی است.

معاون علمی رییس‌جمهور به وضعیت نیروی هوایی در ایران پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن سال ها ما بهترین و پیشرفته‌ترین هواپیماها را داشتیم اما تکنولوژی ساخت آنها را نداشتیم و حتی نمی‌توانستیم آنها را تعمیر کنیم؛ از همین رو بود که با خروج مستشاران آمریکایی از ایران، نیروی هوایی نیز در ‌آن زمان، تاحدودی زمین‌گیر شد.

فرزند شهید ستاری ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ما متکی به خود هستیم و این دستاورد بزرگ را مدیون شهداییم؛ چرا که آنها بودند که برای استقرار این انقلاب و استقلال کشور جنگیدند و هزینه دادند.

ستاری با اشاره به تداوم دشمنی‌ها با نظام اسلامی، تصریح کرد: جنگ همچنان ادامه دارد و تنها شکل آنها متفاوت شده است لذا امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس در نبرد با دشمن قرار داریم.

معاون علمی رییس‌جمهور از تحریم های ظالمانه به عنوان یکی از نمودهای جنگ با ایران اسلامی یاد کرد و گفت: در میدان این جنگ نیز همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس، نیازمند همدلی و همزبانی هستیم و تنها در سایه وحدت و اتحاد است که می‌توانیم همچون دوران دفاع مقدس بر دشواری‌ها پیروز شویم.

جشن همدلی و همزبانی دولت و ملت با عنوان «روحانی تنها نیست»، پنجشنبه با حضور مسوولان و جمعی از خانواده های شهدای هسته‌ای شهیدان علیمحمدی و رضایی‌نژاد، جمعی از مسؤولان استان و مردم شهرستان سرخه در پارک ملت این شهر برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا