رشته‌ های دانشگاهی به‌ روز رسانی می ‌شود

حجت الاسلام والمسلمین سعید رضا عاملی افزود: یکسری از مشاغل از بین رفته است و طبق نیاز جامعه باید مشاغل جدیدی طراحی شوند اما متاسفانه نظام دانشگاهی برای ورود رشته های جدید خود را باز سازی نکرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترکی برای ساماندهی رشته های دانشگاهی میان نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده است. این کمیسیون دو ماه قبل تشکیل شد و موضوعاتی که ابعاد اجتماعی و فرهنگی دارد در این کمیسیون مشترک بررسی می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایرنا گفت: چون فضای مجازی اهمیت روزافزون دارد، شورای مجزایی برای آن ایجاد شده است اما موضوعات مشترکی میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی که همچنان درباره آنها تبادل نظر می شود.

عاملی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک، شهرهای هوشمند، ارتباطات اجتماعی، خرید و کسب و کار، فضای مجازی را عرصه دوم زندگی کرده است تا جایی که اکنون اقتصاد فضای مجازی پنجمین اقتصاد جهان شده و نزدیک به 6 تریلیون دلار ارزش اقتصاد دیجیتال است.

وی اضافه  کرد: همچنین طبق توافق نامه میان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی، موضوع رسانه های اجتماعی در دستور کار کمیسیون مشترک شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا