گرد و خاک در شهرهای نوار شرقی کشور جولان می دهد

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در این رابطه گفت: پنجشنبه بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و دامنه‌های زاگرس هم برای شمال غرب و غرب در استان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بخش هایی از ایلام و فارس و شمال خوزستان رشد ابر و رگبار و رعد و برق موقتی را همراه با وزش بادهای شدید را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای جمعه بعد از ظهر هم در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، بخش هایی از استان هایی مثل لرستان، کرمانشاه، ایلام، غرب آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات شمال خوزستان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، شنبه و یکشنبه آتی در غالب مناطق کشور آسمانی صاف را داریم. از روز جمعه تا یکشنبه آینده برای شمال شرق و سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود. ضمن این که برای سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

گودرزی در ادامه بیان کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری است. بعداز ظهر افزایش ابر و وزش باد را شاهد خواهیم بود و بیشینه دما در این استان به ۳۳ درجه بالای صفر می رسد.

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز اردبیل با دمای ۸ درجه بالای صفر و اهواز با دمای 42 درجه بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان های کشور بوده‌اند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا