برنامه اپل برای «اتومبیل‌های خودران» چیست؟

آنها اخیرا در این بخشی فعالیت‌های خود را گسترش دادند. به عنوان مثال استارتاپ درایو.ای‌آی (Drive.ai) به خدمت اپل درآمده است.

به جز آنهایی که درون کمپانی مشغول هستند، هیچکس واقعا نمی‌داند که برنامه کمپانی اپل برای «اتومبیل‌های خودران» چیست. اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد به هر طریقی که شده جای پای خود را در این زمینه مستحکم کند؛ حتی با دزدیدن دانشمندان کمپانی‌های مطرحی نظیر تسلا.

در راستای اینکه نام اپل در میان شرکت‌های تولیدکننده «اتومبیل‌های خودران» نیز به یک رقیب جدی بدل شود، این شرکت برنامه‌های ویژه‌ای دارد. در تازه ‌ترین گزارش‌ها آمده است که آنها «استیو مک‌منس»، معاون مهندسی پیشین کمپانی خودروهای الکتریکی تسلا، را به استخدام خود درآورده‌اند.

«مک‌ منس» مهندس طراحی داخلی خودروهای تسلا بود و همزمان برای کمپانی های بزرگ دیگر صنعت اتومبیل نظیر آستون مارتین، جگوار و بنتلی لند روور نیز کار می‌کرد. او اکنون به عنوان یک مدیر ارشد در اپل مشغول به کار است. این خبر در ابتدا توسط بلومبرگ اعلام شد و در ادامه پروفایل رسمی وی در لینکدین آن را تایید کرد.

استخدام مک ‌منس می‌تواند شاهد محکمی باشد بر تمایل اپل برای توسعه اتومبیل‌های خودش و نیز بیانگر این نکته است که محصولات فناورانه اپل در آینده جایگاه منحصر به فردی در خودروها خواهند داشت. البته که پیش از این نیز معاوضه‌هایی میان تسلا و اپل در جریان بوده، اما به خدمت گرفتن معاون اجرایی یک شرکت توسط دیگری، به گفته برخی شایعه‌ها، حتی می‌تواند از پروژه‌های مشترک میان این دو کمپانی بزرگ حکایت داشته باشد.

منبع:انگجت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا