ساخت پلیمرهای زیستی در بیمارستان ها

دکتر حسین حسینی تودشکی در مراسم تفاهم نامه ایجاد بخش تحقیق و توسعه شرکت بوشهر ساروج گفت: از سال گذشته هدفگذاری جدیدی برای دانشگاه در راستای تاثیرگذاری اجتماعی و صنعتی انجام دادیم که برای تحقق این مسیر برنامه و اهداف خاصی تعریف و اجرا شده است.
وی عنوان کرد: برای رسیدن به شاخص های دانشگاه های نسل سوم و جدید که در آنها هدایت برون دادهای دانشگاه در راستای نیازمندی های جامعه صورت می گیرد از حدود 4 سال پیش حمایت از شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، فعالیت های کارآفرینی و تدوین پایان نامه ها براساس نیازهای صنعت در این دانشگاه قدم های جدیدی برداشته شده است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: حدود 4 سال پیش تعداد کمتر از 20 واحد فناور در این دانشگاه فعالیت داشتند اما امروز تعداد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور این دانشگاه به بیش  از 150 واحد رسیده است که اساتید و دانشجویان در این شرکت ها مشغول فعالیت و راهبری هستند.
حسینی تودشکی اظهار داشت: شرکت های بزرگ رویشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه های دارو سازی، صنایع پزشکی، برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات، محیط زیست، انرژی، نفت و فناوری های مالی مشغول به فعالیت هستند و به محصول دست یافته اند.
وی گفت: رسالت ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حمایت از این شرکت ها است و امیدواریم در سال های آینده این شرکت های بزرگ در روند اقتصادی دانشگاه نیز موثر باشند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: از سال گذشته در زمینه استقرار بخش تحقیق و توسعه شرکت های مختلف در دانشگاه فعالیت هایی را آغاز کردیم که اکنون برخی از شرکت ها مستقر و برخی نیز درحال آماده سازی شرایط هستند.
حسینی تودشکی تاکید کرد: براین اساس فضای لازم به این شرکت ها در دانشکده ها و برج فناوری اختصاص یافته که اساتید و دانشجویان نیز در این بخش ها فعال هستند.
وی عنوان کرد: با تاسیس بخش تحقیق و توسعه شرکت ها در این دانشگاه علاوه بر تامین نیازهای این شرکت ها به دنبال توسعه نوآوری و استارت آپ های رویشی برای رفع نیاز صنعت بصورت پایدار هستیم.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این راستا قرار است نیاز شرکت سیمان کنگان برای ساخت یک جک هیدرولیک که از جمله نیازهای گلوگاهی می باشد در دانشگاه تامین شود.
دکتر حسینی تودشکی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت مترو تهران نیز قرارداد منعقد کرده تا قطعات و نیازهای مترو بازطراحی و ساخته شوند.
وی عنوان کرد: در صنعت خودرو نیز کارهای متعددی انجام شده و در این راستا در دانشکده مهندسی پلیمر مکمل های پلیمری برای ساخت قطعات در صنعت خودرو سازی درحال تولید است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دانشکده نساجی این دانشکده نیز در ساخت پارچه های ایربگ خودرو بسیار موفق عمل کرده، فرایند تجاری سازی تکمیل شده و در حال تولید می باشد.
دکتر حسینی تودشکی خاطرنشان کرد: فارغ اتحصیلان و اساتید دانشکده مهندسی پزشکی این دانشگاه نیز زخم پوشهای از جنس پلیمر های زیستی تولید کردند که برخی از آنها برای اولین بار در کشور تولید شده و در حال حاضر در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: امیداوریم در سال های آتی با تجاری سازی بروندادهای علمی و رونق استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان، دانشگاه بتواند تاثیر فراتری در جامعه و صنعت داشته باشد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا